„Natalia Osipova prodává záznamy tří svých vystoupení jako non-fungible token (NFT)“. Tato zpráva, která proběhla začátkem prosince světovým tiskem a byla reflektována i v Tanečních aktualitách (zde), mě, upřímně řečeno, zarazila.
Petra Žikovská
JUDr. et MgA. Petra Žikovská, členka Ústavu práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního, vystudovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze v roce 1993 a o pět let později získala na stejném ústavu titul doktor práv (JUDr.) V roce 1995 absolvovala na Akademii múzických umění na Katedře teorie tance. Získala Fulbrightovo stipendium a během svých studií na New York University napsala rigorózní práci na téma Specifické problémy související s autorskoprávní ochranou choreografických děl. Na Ústavu práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního pracuje jako odborná asistentka a zabývá se licenčními smlouvami, výjimkami a omezeními autorského práva, rozdíly mezi evropským a anglo-americkým autorskoprávním systémem. Je členkou expertní skupiny organizované Ministerstvem kultury České republiky, členkou řídícího výboru European Intellectual Property Teachers Network (EIPTN) a působí v předsednictvu národní skupiny International Literary and Artistic Association (ALAI). I mimo akademickou půdu se zabývá autorskými právy. Po působení v hudebních vydavatelstvích BMG Ariola a Supraphon se v roce 2003 stala ředitelkou České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI).
Texty autora
Real_iTy_Fake – O střetu dvou světů
Představení Real_iTy_Fake souboru DOT504 Junior přenáší diváky do světa on-line prostředí, kde přes zdánlivou svobodu panují tvrdá a striktně daná pravidla, kterým je třeba se přizpůsobit, nebo zemřít.
Eduard Borovansky – „Balet má být dobrou příležitostí pro toho, kdo ocení techniku, stejně tak ale pro toho, kdo si chce prostě večer jen vyjít do společnosti.“
Dne 18. prosince si připomínáme šedesáté výročí úmrtí výjimečného muže, který stál u zrodu prvního profesionálního baletního souboru v Austrálii.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média