Letem světem s Baby Baletem Praha

V Divadle Hybernia vzal diváky na celovečerní projížďku po světě soubor Baby Balet Praha. Toto těleso, ve kterém tančí studenti Tanečního centra Praha, letos slaví již 15. výročí založení.

Letem světem (Baby Balet Praha). Foto: Daniel Trýzna

Rodinné představení Letem světem, které primárně cílí na dětské diváky (ale nejenom na ně), je dílem tří choreografek: Vlasty Schneiderové, Pavly Königsmarkové a Terezy Hlouškové. Během večera se postupně přesouváme napříč kontinenty, kromě naší domácí Evropy navštívíme Asii a Oceánii i Jižní a Severní Ameriku. Celkem tak vidíme devět obrazů, v rámci kterých tanečníci prezentují čtyřiadvacet pohybových etud a choreografií. Na konec se ocitneme doma, v Česku, kdy na píseň Teče voda, teče, překvapivě v podání francouzského chlapeckého sboru, tančí s nádechem nostalgie všichni účinkující společně.

Studenti Tanečního centra Praha předvedli velmi slušné výkony, dá se říct až bezchybné. Variace a choreografie, evidentně jim „šité na míru“, mladičkým tanečníkům velmi slušely. Pohybový slovník moderního a současného tance, nabitý prací na zemi, ve skoku i v prostoru nepůsobil nikomu problém. Choreografky hojně využívaly také partneřiny, opět velmi dobře zvládnuté. Mezi nejsilnější momenty večera patřil indický tanec, kdy se Tereza Hloušková opravdu inspirovala tamní tradicí. Vynikla zde práce paží a rukou a kánonický pohyb tanečníků. Od stejné autorky zaujal tanec z Dánska, který se vyznačoval velkou dynamičností a akcí. Pavla Königsmarková připravila naopak jemnou a ladnou choreografii inspirovanou Francií.

V jednotlivých částech vynikaly krásné kostýmy, dobře doplňovaly pohyb, dávaly mu ladnost a vzdušnost, a svými detaily evokovaly zemi, ke které se tanec vázal. Obrazy na projekci pak zdařile dokreslovaly charakter krajin a dané reálie. Vše doprovázel příjemný hlas moderátorky Nely Boudové, jež každý další výjev uvedla několika slovy o zajímavostech onoho místa.

Letem světem je zdařilé dílo. Zaujme nejen kvalitními tanečními výkony, ale také nenásilným edukativním charakterem, přiblížením některých světových zemí a jejich historie i současnosti. To vše na podkladu líbivé hudby, která stejně jako kostýmy nejlépe navozuje atmosféru a náladu dané země a přenáší nás i do vzdálených koutů světa.

Psáno z premiéry 29. května 2019, Divadlo Hybernia.

Hodnoceno 12x

Letem světemPavla KönigsmarkováTereza HlouškováVlasta Schneiderová