Roman Horák

Roman Horák

Roman Horák je klaun, mim, herec, pedagog. Absolvent katedry Pantomimy ( 2001 – 2007 ) na pražské HAMU.

 

V letech 2004 – 2012 byl členem mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského, se kterým získal řadu významných českých a mezinárodních cen, mimo jiné hlavní cenu Alfréda Radoka ( 2006 ) anebo Fringe First Award ad.

Spolu s Robertem Jančem založil klaunský soubor Squadra Sua ( 2004 ), který je výrazným klaunským souborem české scény nonverbálního divadla, se kterým vytvořil řadu pouličních představení s hrdinskou tématikou (Soldates, Bomberos ad…) anebo celovečerní klaunské inscenace Handicops ( spolupráce s Ami Hattabem, Aitorem Basauri ), Monstera Deliciosa ( Petr Jarčevský ), které se zabývají absurditou lidského bytí a hranicí důstojnosti prostřednictvím klauna.

Spolu s uznávaným belgickým klaunem Josem Houbenem a s Veronikou Riedlbauchovou vytvořila Squadra Sua celovečerní klaunskou inscenaci Přecházení ( premiéra 8.6.2019 – Jatka 78 ).

Protože Roman vyrůstal v Německu, tak se zajímá o otázky identity a vytvořil společně s Phillipem Schenkerem a se Svenem Ofnerem v roce 20181. Česko-německý konkurenční kabaret (Divadlo Na Zábradlí), který se věnuje česko-německé dvojkulturnosti a tématice českých a německých traumat či pocitů méněcennosti.

V rámci tvůrčí a pedagogické činnosti se Roman zabývá okamžikem nepředvidatelnosti a principem hry a zaměřuje se na rytmus a muzikálnost pohybu.

Od roku 2010 je Roman interním pedagogem na Katedře nonverbálního divadla HAMU a vedl workshopy a tvůrčí projekty po celém světě.

www.dasthema.cz

www.squadrasua.cz

www.zdravotniklaun.cz


Texty autora

Cirkopolis aneb Jeden festival, dva světy

Již tradiční mezinárodní festival Cirkopolis opět představil nejlepší české a mezinárodní tvůrce v oblasti současného cirkusu. Jak rozdílní mohou být, ukázala dvě představení, která se odehrála v druhý festivalový den letošního ročníku.

Robot Radius – Proceed Transformation?

Premiéra nové inscenace Robot Radius v režii Miřenky Čechové, v interpretaci famózního Radima Vizváryho a za doprovodu hudebního virtuóza Michala Pavlíčka, je v mnoha ohledech zlomovým bodem. 

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE