Světová divadelní přehlídka ve francouzském Avignonu, která právě probíhá, hostí po dlouhých sedmnácti letech české divadlo. V hlavním programu letošního festivalu bude uvedena inscenace Obyčejní lidé, jež vznikla v produkci Divadla Archa. Společný projekt Archy a nezávislého čínského souboru Living Dance Studio v Pekingu v režii Jany Svobodové a čínské choreografky Wen Hui kombinuje principy dokumentárního divadla a tance.
Avignonský festival každoročně uvádí ve svém hlavním programu to nejzajímavější, co vzniká ve světovém divadle. Dramaturgická koncepce letošního ročníku se soustředila na představení, která reagují na proměnu světa. Ředitel festivalu Olivier Py ve svém úvodu k festivalu řekl: „Divadlo musí otevřít své dveře, aby vyjádřilo své politické svědomí.“
Mezi tvůrci, kteří zde během tří týdnů představí své inscenace, jsou například Akram Khan, Rimini Protokoll (Stefan Kaegi), konžský choreograf a režisér Faustin Liyenkula, Pascal Rambert, ruský režisér Kirill Serebrennikov (držený v Moskvě v domácím vězení) a další.
Jana Svobodová a Wen Hui kombinují v Obyčejných lidech principy dokumentárního divadla a tance. Inscenace je postavena na průsečících reálných příběhů lidí žijících v Čechách a v Číně s důležitými mezníky v historii obou zemí. Nedílnou součástí představení je živý interaktivní video mapping, světelný a hudební design a na míru komponovaná hudba. Tvůrci těchto složek ovládají spolu s performery všechny divadelní technologie neskrývaně přímo před očima diváků. Vedle sebe se na scéně objeví pětasedmdesátiletý český dělník Vladimír, který celý svůj život pracoval jako soustružník a nástrojař, vynikající tanečníci, hudebníci a performeři.
Na tiskové konferenci, na které byl oznámen program letošního ročníku Avignonského festivalu, Olivier Py o představení Obyčejní lidé řekl, že „vyjadřuje silnou politickou vůli dát hlas těm, kteří nebyli slyšet“.
Ondřej Hrab, ředitel Divadla Archa k výběru inscenace do hlavního programu Avignonského festivalu říká: „Uvedení Obyčejných lidí v Avignonu je velkým úspěchem českého divadla. Zároveň je potvrzením skutečnosti, že dokumentární divadlo v pojetí tvůrců projektu je součástí hlavního proudu současné divadelní tvorby. Důkazem, že dramaturgie festivalu věří úspěchu našeho představení u diváků, je i to, že bude uvedeno celkem sedmkrát v týdnu od 16. do 23. července. To, že se pořadatelé rozhodli uvést inscenaci v takovém rozsahu, je pro Archu veliká čest.“
Navazující podzimní tour zahrnuje účast na přehlídkách: Festival d'Automne – Theâtre de la Ville, Paříž, L'Apostrophe, Scene national, Cergy Pontoise, Festival Exit, La Rose des Vents, Villeneuve d'Ascq, Teatro Municipal, Porto, Theatre Garonne, Toulouse. Čeští diváci ji budou moci opět vidět v Arše 15. a 16. listopadu 2019.
Zdroj: Divadlo Archa
Inscenace Divadla Archa Obyčejní lidé míří na festival v Avignonu
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 47 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 49 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 50 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 51 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 65 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média