Sólo pro nás dva Petra Zusky
zprávy
I tentokrát se Petr Zuska nechává inspirovat hudebně-písňovou tvorbou – podněty nachází v ostravském regionu a volba padla na Jarka Nohavicu a Beatu Bocek. Sólo pro nás dva pak lze v jistém úhlu pohledu chápat jako dialog dvou písničkářů, které pojí shodný region Těšína, jazyk (čeština, polština) i hudební žánr. Celkem zazní 37 písniček Nohavici a Bocek (například Těšínská, Markéta, Litanie u konce století a Pole maku nebo Dusza moja).
„Samozřejmě, že Bocek není stejná jako Nohavica – jejich rozdílnost (a to nejen ta daná pohlavím) dává vznikajícímu představení kontrast, napětí, kýženou harmonii i právě žensko-mužský prvek. Vždyť i toto je podtext Sóla pro nás dva – jednota vzniká díky spojení dvou, k jingu patří jang a k ženě muž. A každý z nás je složen ze dvou polarit, máme v sobě ženskou i mužskou stránku, hodného i zlého, démona i anděla,“ vysvětluje Petr Zuska.
Inspirace severomoravským krajem se promítá i do chystaného scénografického řešení inscenace. Petr Zuska ke spolupráci přivzal prof. Jana Duška, se kterým ho pojí řada předchozích baletů (ať již poslední Chvění nebo například Stabat mater, Romeo a Julie, Smrt a dívka či právě zmiňované Brel – Vysockij – Kryl / Sólo pro tři).
„Sólo pro nás dva bude uvedeno na jevišti Nové scény. Půjde o skoro dvě hodiny plné vynikající muziky i tancování. Petr Zuska, v jedné osobě choreograf i režisér, bude hrát na strunu rozeznívající v nás to místo, kde vedle sebe leží pláč i smích a zda ho máte v srdce, či v hlavě, už je na každém z vás,“ dodávají zástupci Baletu ND.
Umělecký šéf Baletu, choreograf, režisér a tanečník Petr Zuska uzavírá touto inscenací svou poslední sezonou v čele Baletu Národního divadla a pomyslně předává žezlo svému nástupci, Filipu Barankiewiczovi.
Zdroj: Národní divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
dnes
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 15 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 47 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 49 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 50 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média