Gustav Voborník byl zakládajícím členem Československého souboru písní a tanců. V letech 1948–1950 se zúčastnil soustředění tohoto souboru v Kvasicích na Moravě, kde se soubor připravoval na profesionální činnost. V ČSNPT tančil až do roku 1959, kdy přijal angažmá v Národním divadle v Praze a zároveň začal studovat na taneční katedře AMU obor choreografie. Skloubit obojí bylo velmi náročné, protože tančil průběžně 16 představení měsíčně, na př. v Kamenném kvítku, v Dafnisovi a Chloé, Legendě o lásce aj. V té době spolupracoval i s činoherními divadly: v Hradci Králové to byl muzikál Večer tříkrálový, v Divadle Na Vinohradech Šest žen Jindřicha VIII.
Od r. 1966 působil Voborník jako šéf baletu a choreograf v Ústí nad Labem ve Státním divadle Zdeňka Nejedlého (později Městské divadlo v Ústí nad Labem, dnes Severočeské divadlo opery a baletu Ú. n. L.). Nastudoval zde Viktorku, Třírohý klobouk, Baladu o námořníkovi, Podivuhodného mandarina a Bachčisarajskou fontánu. Po půldruhém roce svou činnost v Ústí ukončil a odjel s Laternou magikou do USA, do San Antonia, kde byla Laterna angažována v rámci Hemisféry 68. Voborník v programu tančil s Dariou, zlatovlasou, půvabnou dívkou, sólistkou Laterny magiky, s kterou se seznámil při studiu na AMU. Do San Antonia již jeli jako manželé.
Když se Voborník vrátil do vlasti, nastala jeho nejvýznamnější umělecká éra. Přijal angažmá jako šéf baletu a choreograf v Divadle J. K. Tyla v Plzni. Pracoval zde třináct roků. Na tato léta vzpomínal:
„Bylo to nejkrásnější období mého života, naplněné spoustou nádherné práce. Za dobu mého působení v Plzni jsem mimo choreografie bezpočtu tanečních vložek v operách, operetách a činohrách uvedl přes třicet baletů, např. Slunečnici, Slovanské tance, Radegasta, Nokturno u fontány, Viktorku, Petrušku, Čerta na vsi, Louskáčka, Dům doni Bernardy atd. Největší úspěch u obecenstva měly balety Carmen, Gajané, Marná opatrnost a Anna Karenina.“
Od roku 1981–1990 Voborník působil opět v ČSSPT. Pro soubor vytvořil několik nezapomenutelných tanečních obrazů, např. Šest českých tanců z klavírního cyklu B. Smetany a Šest lašských tanců L. Janáčka. Svou choreografickou tvorbu rozšířil o taneční pohádky pro děti a mládež: Nebude vojna, nebude, Čertův prsten a Střevíček pro lásku.
V roce 1990 se stal prvním předsedou „Společnosti tanečních pedagogů“ STAP, první nezávislou profesní organizací po revoluci, kterou svou osobností uvedl do společenství taneční komunity. Dětem a mládeži se věnoval i době, kdy již mohl odpočívat a těšit se z plodů své práce.
Od r. 1994 do r. 2005 působil jako pedagog a choreograf v soukromé Taneční škole Jany Tomanové v Praze. Jeho žáci ho zbožňovali. Tance, které s nimi nastudoval, byla pravá umělecká díla. Kromě klasického repertoáru to byly Dvořákovy Slovanské tance, Janáčkovy Laššké tance aj. Dodnes zůstaly v kmenovém repertoáru školy.
Gustav Voborník se zapsal do duší všech, kteří ho znali. Novoroční taneční odpoledne uspořádané Společností tanečních pedagogů bylo důstojnou vzpomínkou na tohoto vynikajícího umělce a pedagoga.
zúčastnily se tyto školy a taneční skupiny:
Taneční škola Jany Tomanové, ZUŠ Praha - Stodůlky, ZUŠ Praha 5, ZUŠ Praha 4 - Dunícká, ZUŠ Kolín, ZUŠ Úpice, ZUŠ Chrudim, ZUŠ Nové Strašecí a Saltum dare, Hotapáček, ZUŠ Příbram, ZUŠ Dobříš, Fridolín TŠ Hes, MJ Studio a Hotapo.
Salesiánské divadlo v Praze, 21. ledna 2012 ve 13 hod.