Místo v klasickém divadelním souboru získaly po dokončení konzervatoře jen dvě z ročníku. Dnes šestadvacetiletá Kristýna Kmentová se přesto rozhodla soubor Národního divadla Brno po několika letech opustit.
podcasty
Z tanečníka manažerem. "Nebojím se říct, že něčemu nerozumím. Co neumím, to si dostuduju," říká Lukáš Vilt
Podcast Druhá kariéra – to jsou rozhovory o tanci jako práci i vášni, o dalších vizích a také o bolesti a pocitu ztráty, ale hlavně o změnách. Tentokrát se Jana Návratová zapovídala s tanečníkem a choreografem Lukášem Viltem.
Radim Vizváry o well-beingu: „Já ani nevím, co pohoda je“
Tma a světlo, noc a den, nepohoda a pohoda. Vše, co na tomto světě existuje, je třeba vnímat ve svém kontextu a tím je i kontrast. Proto nelze vnímat duševní pohodu samostatně, ale jako součást našeho života, jehož integrální částí je i nepohoda, říká významný český mim, režisér a pedagog Radim Vizváry.
Tanečnicí bez konzervatoře: „Někdy řeším, že neumím nic pořádně,“ říká Lenka Nahodilová
Lenka Nahodilová působí v souboru Cirk La Putyka, její cesta k tanci však byla klikatá. Ačkoliv jej milovala odmala a od čtyř let navštěvovala studio Light Lenky Tretiagové, studovala nejprve výtvarný obor a později herectví na DAMU.
„Najednou jsem neměl chuť tvořit dál,“ říká Václav Kuneš ze 420PEOPLE
Syndrom vyhoření patří mezi typické civilizační choroby. Tento zákeřně plížící se fenomén vyčkává poměrně dlouho, než se rozvine na plné obrátky.
Taneční aktuality jsou nyní Dance Context. „Naše aktivity přesáhly původní název,“ říká ředitelka Daniela Machová
Taneční aktuality od ledna přecházejí pod zastřešující název Dance Context, pod který patří nejen web, ale i další aktivity, jako je Databáze tance, workshopy či diskuse. Změna je reakcí na rostoucí portfolio aktivit, které přesahují klasickou redakční práci, i čilejší zahraniční spolupráci.
Jan Fousek: „Být šéfem baletu se nedá naučit, je to proces.“
Profesní dobrodružství nemusíte zažít jen, když dramaticky změníte obor a vydáte se za druhou kariérou daleko od tance.
„Byla by škoda strávit celý život v divadle,“ říká baletka Paulasová. Při angažmá studuje univerzitu
Natálie Paulasová vystudovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy a působí v Pražském komorním baletu. K tomu ale dokončuje magisterské studium humanitních věd na filozofické fakultě.
Anna Homola: „Věřím, že mě ještě nějaká pěkná role čeká.“
Tanec a móda mají hodně společného. Obojí je o eleganci a kráse, obojí vypadá jednoduše, ale obojí vyžaduje hodně úsilí a trpělivosti. Dnešní hostka podcastu Druhá kariéra Anna Homola o tom ví své.
Monika Částková o perfekcionismu: „Nejraději bych každý den něco dokázala.“
Hostem dnešního dílu podcastové řady Zdravá duše je Monika Částková, významná česká tanečnice, choreografka a pedagožka.
Burkiewiczová: Českým tanečníkům chybí sebevědomí, zajímavost má v sobě přitom každý
Jak jsou absolventi tanečních škol připraveni na profesní praxi? Na tuto a další otázky odpovídala v podcastu Tanečních aktualit Průvodce tancem Jana Burkiewiczová.
Martina Laštovková: „Baví mě dosahovat konkrétních cílů, třeba i vyúčtování grantu.“
Martina Laštovková je na první pohled baletka. Nečekejte ale zasněnou vílu. Když s ní začnete hovořit, zjistíte, že je velmi věcná, praktická a ovládá kouzlo konstruktivní, příjemné komunikace. S příjmením Diblíková tančila dekádu v plzeňském baletu a pak se rozhodla vystudovat divadelní produkci, aby zůstala „svému“ světu blíž.
Koučka Jana Bohutínská: „Při zásadních kariérních změnách je dobré mít po boku průvodce“
Čím dál častěji se v poslední době mluví o koučování. Na setkání s kouči dochází manažeři velkých firem, slavné osobnosti, ale také elitní sportovci. Koučink se zdá být technikou, která může pomoci při dosahování vlastních životních cílů, sportovcům pak může být k užitku při psychické přípravě na důležité závodní akce.
„Granty ani nadšení někdy nestačí,“ říká Trčková o financování SPOLKu
Kde vzít finance, když si jako mladý tanečník nebo tanečnice chcete založit vlastní company? Ester Trčková, spoluzakladatelka uskupení SPOLK, v podcastu Průvodce tancem přiznává, že na začátku se svými kolegy praktikálie vůbec neřešili a vystačili si s nadšením a elánem.
„Nebojím se a pořád se něco učím,“ říká moderátorka a bývalá tanečnice Kristina Kloubková
Kristinu Kloubkovou dnes známe především z obrazovky jako televizní moderátorku. Kouzlo její osobnosti je v bezprostřednosti a srdečnosti.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance