Chlapci mají na konzervatořích jiné podmínky než dívky, a to mimo jiné kvůli jejich nižšímu zastoupení na tanečních školách, míní režisérka a choreografka Miřenka Čechová.
podcasty
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
Novou podcastovou sérii Tanec jako lék, v níž se zaměřujeme na terapeutický potenciál tance, zahajujeme rozhovorem s choreografem Zdeňkem Prokešem, který do své bohaté umělecké praxe letos zařadil novou zkušenost.
Je to jako skládat puzzle, na diváky je potřeba myslet a pečovat o ně, tvrdí Jana Ryšlavá o festivalu MOVE FEST
Novou podcastovou řadu Regiony nezávisle otevíráme rozhovorem s Janou Ryšlavou, zakladatelkou a ředitelkou festivalu MOVE FEST, který patří nejenom mezi stálice regionálního dění, ale také v minulém roce oslavil desáté narozeniny.
Z baletu na nezávislou scénu: „Už jsem nechtěla být víla nebo princezna,“ říká Kmentová
Místo v klasickém divadelním souboru získaly po dokončení konzervatoře jen dvě z ročníku. Dnes šestadvacetiletá Kristýna Kmentová se přesto rozhodla soubor Národního divadla Brno po několika letech opustit.
Z tanečníka manažerem. "Nebojím se říct, že něčemu nerozumím. Co neumím, to si dostuduju," říká Lukáš Vilt
Podcast Druhá kariéra – to jsou rozhovory o tanci jako práci i vášni, o dalších vizích a také o bolesti a pocitu ztráty, ale hlavně o změnách. Tentokrát se Jana Návratová zapovídala s tanečníkem a choreografem Lukášem Viltem.
Radim Vizváry o well-beingu: „Já ani nevím, co pohoda je“
Tma a světlo, noc a den, nepohoda a pohoda. Vše, co na tomto světě existuje, je třeba vnímat ve svém kontextu a tím je i kontrast. Proto nelze vnímat duševní pohodu samostatně, ale jako součást našeho života, jehož integrální částí je i nepohoda, říká významný český mim, režisér a pedagog Radim Vizváry.
Tanečnicí bez konzervatoře: „Někdy řeším, že neumím nic pořádně,“ říká Lenka Nahodilová
Lenka Nahodilová působí v souboru Cirk La Putyka, její cesta k tanci však byla klikatá. Ačkoliv jej milovala odmala a od čtyř let navštěvovala studio Light Lenky Tretiagové, studovala nejprve výtvarný obor a později herectví na DAMU.
„Najednou jsem neměl chuť tvořit dál,“ říká Václav Kuneš ze 420PEOPLE
Syndrom vyhoření patří mezi typické civilizační choroby. Tento zákeřně plížící se fenomén vyčkává poměrně dlouho, než se rozvine na plné obrátky.
Taneční aktuality jsou nyní Dance Context. „Naše aktivity přesáhly původní název,“ říká ředitelka Daniela Machová
Taneční aktuality od ledna přecházejí pod zastřešující název Dance Context, pod který patří nejen web, ale i další aktivity, jako je Databáze tance, workshopy či diskuse. Změna je reakcí na rostoucí portfolio aktivit, které přesahují klasickou redakční práci, i čilejší zahraniční spolupráci.
Jan Fousek: „Být šéfem baletu se nedá naučit, je to proces.“
Profesní dobrodružství nemusíte zažít jen, když dramaticky změníte obor a vydáte se za druhou kariérou daleko od tance.
„Byla by škoda strávit celý život v divadle,“ říká baletka Paulasová. Při angažmá studuje univerzitu
Natálie Paulasová vystudovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy a působí v Pražském komorním baletu. K tomu ale dokončuje magisterské studium humanitních věd na filozofické fakultě.
Anna Homola: „Věřím, že mě ještě nějaká pěkná role čeká.“
Tanec a móda mají hodně společného. Obojí je o eleganci a kráse, obojí vypadá jednoduše, ale obojí vyžaduje hodně úsilí a trpělivosti. Dnešní hostka podcastu Druhá kariéra Anna Homola o tom ví své.
Monika Částková o perfekcionismu: „Nejraději bych každý den něco dokázala.“
Hostem dnešního dílu podcastové řady Zdravá duše je Monika Částková, významná česká tanečnice, choreografka a pedagožka.
Burkiewiczová: Českým tanečníkům chybí sebevědomí, zajímavost má v sobě přitom každý
Jak jsou absolventi tanečních škol připraveni na profesní praxi? Na tuto a další otázky odpovídala v podcastu Tanečních aktualit Průvodce tancem Jana Burkiewiczová.
Martina Laštovková: „Baví mě dosahovat konkrétních cílů, třeba i vyúčtování grantu.“
Martina Laštovková je na první pohled baletka. Nečekejte ale zasněnou vílu. Když s ní začnete hovořit, zjistíte, že je velmi věcná, praktická a ovládá kouzlo konstruktivní, příjemné komunikace. S příjmením Diblíková tančila dekádu v plzeňském baletu a pak se rozhodla vystudovat divadelní produkci, aby zůstala „svému“ světu blíž.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže -
Temporary Collective přichází s novým formátem, ve kterém nechá prožít tanec i své publikum
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?