Jana Návratová

Mgr. Jana Návratová vystudovala divadelní a filmovou vědu na FF UK, od roku 1989 působí v Divadelním ústavu, kde v roce 2006 založila a od té doby vede Taneční sekci. Věnuje se taneční publicistice, byla šéfredaktorkou Taneční zóny (2005–2014). Od roku 2009 je uměleckou ředitelkou Festivalu tanečních filmů. Letos se stala předsedkyní profesní organizace Vize tance.


Texty autora

Martina Laštovková: „Baví mě dosahovat konkrétních cílů, třeba i vyúčtování grantu.“

Martina Laštovková je na první pohled baletka. Nečekejte ale zasněnou vílu. Když s ní začnete hovořit, zjistíte, že je velmi věcná, praktická a ovládá kouzlo konstruktivní, příjemné komunikace. S příjmením Diblíková tančila dekádu v plzeňském baletu a pak se rozhodla vystudovat divadelní produkci, aby zůstala „svému“ světu blíž. 

Jak Duncan centre slavilo v Ponci výročí

Nezávislá scéna stárne. Jedno kulaté výročí stíhá druhé (Farma dvacet let, LV & Company deset) a tato vlna postihla i Konzervatoř Duncan centre, která oslavila třicet let od svého založení. 

Baletky – Pro smrt i slávu!

Miřenka Čechová v Paláci Akropolis uvedla třetí uměleckou reflexi svých traumatických zážitků z období studia na pražské taneční konzervatoři. 

Přijímačky do neznáma

Je leden – čas rituálu k zabezpečení budoucnosti profesionálního tance, čas přijímacích zkoušek. V myšlenkách doprovázím uchazečky a uchazeče do majestátních budov a prostorných sálů, kam se smí jen naboso, kde to zvláštně voní a mluví se tam šeptem.

Štěpán Pechar: „Chtěl jsem šokovat“

Už jsem se svěřila v recenzi, že Muž z Malty, stand-up Štěpána Pechara, který uvedl Azyl78 jako zahajovací představení, byl pro mě mocným zážitkem. A zdá se, že jsem nebyla jediná, koho skoro dvouhodinová one man show poněkud rozhodila.

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE