Nezávislá scéna stárne. Jedno kulaté výročí stíhá druhé (Farma dvacet let, LV & Company deset) a tato vlna postihla i Konzervatoř Duncan centre, která oslavila třicet let od svého založení.
reportáže
Balet Extra #4 – Silná generační výpověď
Soubor baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích připravil originální večer složený z choreografií tanečníků zdejšího souboru pod názvem Balet Extra #4.
DANCE Life! – Taneční Noemova archa
První listopadový víkend se na brněnské výstaviště vrátil DANCE Life!, taneční festival a veletrh v jednom. Jako i v předchozích ročnících letos nabídl program pokrývající snad všechny taneční žánry a přilákal návštěvníky z řad profesionálních i amatérských tanečníků.
Mohou si kritici dovolit zvolnit?
Čas je nedostatkové zboží, vzácnost, luxus... Jakkoli byl bezesporu příchod covidu tragický, nedá se mu upřít, že nám dovolil, i když mnohým nedobrovolně, se zastavit a zvolnit.
Radosti a strasti tanečního výzkumu
V pátek 7. října 2022 proběhla v prostorách Galerie HAMU mezinárodní Konference o tanečním výzkumu organizovaná Ústavem pro taneční vědu, která byla dedikována profesorce Boženě Brodské, jež by letos v červenci oslavila 100. narozeniny.
Kulatiny Duncan centre
Konzervatoř Duncan centre slaví tento rok 30 let od svého vzniku. Školu tehdy zakládala Eva Blažíčková. Současný ředitel Konzervatoře Duncan centre (KDC) Petr Tyc společně se svými kolegy vymyslel koncept oslav, které mají několik fází.
Zlatá Praha – ztišený hlas tanečního umění
Devětapadesátý ročník mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha kromě osmaosmdesáti soutěžních a dvou nesoutěžních snímků, zaměřených na hudbu a performanční umění, nabídl také filmové premiéry, taneční a hudební představení i rozmanitý doprovodný program.
30 let Divadla Continuo – Co je úkolem umění a co úkolem umělce?
Divadlo Continuo oslavilo 30 let své existence. Během této doby se stalo nepřehlédnutelnou součástí divadelní krajiny – české i té mezinárodní. Není jej proto třeba dlouze představovat.
MOVE Fest Valmez – Spolu v pohybu, spolu v zastavení
Taneční centrum při ZUŠ Alfréda Radoka ve Valašském Meziříčí se v polovině září stalo už potřetí dějištěm MOVE Festu Valmez, jedné z odnoží festivalové dramaturgie platformy MOVE Ostrava.
Mime Fest – Pánská jízda
Mezinárodní festival mimického divadla, který se konal od 14. do 17. září v Poličce, ovládla dramaturgie vystavěná z mužských sól. Až na jednu jedinou výjimku se na jevišti objevovali výhradně jen mimové, klauni a hrdinové, tanečníci a herci.
Kulatý stůl na téma financování tanečních a pohybových festivalů
Tento ročník udělování grantů na MKČR přinesl spoustu nepříjemných konfrontací jak mezi samotnými žadateli, tak mezi členy odborné komise a pracovníky MKČR.
Úvahy nad psaním o tanci umožnily nahlédnout do povolání tanečních kritiků
Proč a pro koho píšeme? Co přináší teoretická reflexe rozvoji tanečního umění? Jaké jsou podmínky, překážky a radosti psaní o tanci?
Česká taneční platforma je evropská
Ve dnech 24. až 26. dubna 2022 proběhla v Praze Česká taneční platforma představující výběr z tvorby tuzemských tvůrců současného tance. Není to festival jako každý jiný. Výběr devíti děl, které se během tří dnů představí, provádí dramaturgická rada složená z kritiků, dramaturgů, teoretiků a festivalových ředitelek. Do výběru zasahují také mladí kritici (studenti uměnovědných oborů na VŠ z Česka a Slovenska) v rámci projektu Be SpectACTive! Vybírají přitom z děl přihlášených samotnými umělci. Letos jich bylo přes čtyřicet. Vybrané produkce jsou pak prezentované publiku složenému zejména z profesionálů tanečního umění z celé Evropy, ale i ze světa.
BAZAAR 2022 – Environmentální žal evropských umělců
Letošní Bazaar Festival tematicky navazoval na předchozí a zaměřil se na migraci a vzdorování hrozbám v environmentální krizi.
Tanec a hudba – jako slepice a vejce?
Ve čtvrtek 16. prosince 2021 proběhl v rámci projektu Zaostřeno na tanec online webinář s názvem Tanec a hudba.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Ingrid Berankova Ambruzova
Dobrý den, ráda bych reagovala na tento článek, který mi připadá, jako poněkud umělé a zbytečné hledání problému tam,…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří