Je mi tak jedenáct, dvanáct, jsem ve druhém, možná třetím ročníku na Taneční konzervatoři. Jednoho dne přišli na hodinu klasiky. Byli super šikovní a byli dva. Úplně stejní. Aspoň to tak zprvu vypadalo.
rozhovory
„Běžní lidé si se současným tancem nevědí rady. Musíme být srozumitelnější a přístupnější,“ říká Simona Machovičová
Simona Machovičová, slovenská tanečnice a choreografka působící v České republice, získala širší nominaci na Cenu Thálie za svůj výkon v autorské choreografii PULPS.
Petr Horníček: „Dřív mě fascinoval adrenalin, akrobacie a nyní mě baví hledat nové cesty“
Zakladatel a principál novocirkusového souboru Losers Cirque Company, ale také akrobat, scénograf a režisér Petr Horníček se od dětství profiloval jako všestranný sportovec a milovník bojového umění.
Tvorba na rozcestí: Honza Malík o cestě od NANOHACH k uskupení PULSAR a k novým výzvám
Honza Malík, významná osobnost české taneční scény, založil před dvaceti lety soubor NANOHACH. V roce 2016 přišlo jeho překvapivé rozpuštění, které vzbudilo pozornost nejen tanečníků a kritiků, ale i široké veřejnosti.
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
Slovensko je v poslední době pod drobnohledem zahraniční umělecké komunity, a to ve spojitosti s činností a konáním tamější ministryně kultury Martiny Šimkovičové ze Slovenské národní strany.
Stano Dobák: „6 DEGREES je svět, který už asi nikdo z nás nezažije.“
Již za pár dní se pražské divadlo X10 stane dějištěm nevšedního, v České republice dosud nevídaného zážitku. Tanečně-performativní instalace s názvem 6 DEGREES spojí živý performance art a digitální prostředí virtuální a smíšené reality.
Filip Zahradnický: „Bez techniky a drilu to nejde. V Česku se lidé něco naučí, vytvoří představení, vidí, že to nějakým způsobem funguje, a stačí jim to.“
Žonglér Filip Zahradnický patří k první generaci umělců nového cirkusu, kteří obor přímo vystudovali, a to na The Academy of Modern Circus (AMoC) v dánské Kodani.
Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
V uplynulém školním roce uběhlo třicet let od založení Pražské taneční konzervatoře, bývalé Taneční konzervatoře Ivo Váni-Psoty. Úctyhodné číslo, které by mnohé subjekty na poli tanečního umění využily k oslavám, však zůstalo v případě soukromé konzervatoře sídlící v Řepích bez povšimnutí.
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
K prvnímu srpnu nastupuje na post ředitelky Taneční konzervatoře Brno Kristýna Slezáková, dlouholetá pedagožka moderního a současného tance Janáčkovy konzervatoře v Ostravě.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti II.
Následující text je druhou částí rozhovoru s Uměleckou radou divadla PONEC.
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti I.
Divadlo PONEC nedávno představilo nové členy Umělecké rady, kteří budou od roku 2025 tvořit program jedné z nejvýraznějších pražských tanečních scén.
Rostislav Novák ml. o Cirku La Putyka: „Vášeň je pro mě někdy mnohem důležitější než to, co už umíš.“
Principál novocirkusového souboru Cirk La Putyka je potomkem osmé generace rodu Kopeckých, kterému v rodokmenu koluje nejen herecké a loutkářské řemeslo, ale také cirkus, a to rovnou dva, Arko a Praga.
Martina Hajdyla Lacová: „Těhotenství je znak ženské síly a sebevědomí.“
Slovenská tanečnice a choreografka Martina Hajdyla Lacová ze souboru ME-SA vstoupila na jaře na scénu s unikátním představením Bodies in Progress. Ač se jedná o sólo, není na jevišti sama, a s diváky otevřeně sdílí své třetí těhotenství.
Petr Boháč o fotbalové premiéře: „Tanec je pro mě druh myšlení.“
Spitfire Company chystá v rámci festivalu TANEC PRAHA premiéru nazvanou VIVAT MESSI, kterou uvede v Divadle Hybernia. Inscenace vnáší do českého tanečního prostředí poněkud ojedinělou tematiku, a to profesionální fotbal.
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
Další ze série rozhovorů se soubory, které působily v divadly PONEC a rozhodly se opustit jednu z nejvýznamnějších tanečních institucí současného tance a pohybového divadla.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
V Mystical Self se choreograf spolu s tanečníky dotýkají šílenství
recenze -
Slunečník, Měsíčník a Větrník. Národní divadlo zve na premiéru pohádky
zprávy -
V Tepech čar tanečníci propojují pohyb s tahy tuší. Ty se rýsují naživo na průsvitném plátně
recenze -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů