Jan Razima je umělecký šéf Dočasné Company, která nemá na české taneční scéně obdoby. Jde o kolektiv mladých tvůrců, kteří se ve své tvorbě snaží reflektovat dobu, ve které žijí.
Marie Niček
Po dokončení studií multimediální žurnalistiky v Londýně a ve Španělsku nastoupila Marie Niček (roz. Vejvodová) do Lidových novin jako redaktorka domácí redakce. Do víkendových příloh Magazín Pátek a Relax přispívá dodnes. Též působí v oblasti PR. Pro svou lásku k filmu a tanci pracovala například pro festival dokumentárních filmů o životním prostředí Ekotopfilm či festival současného tance a pohybového divadla TANEC PRAHA. Dříve též psala pro portál Opera Plus.
Texty autora
Václav Kuneš: „Tanec mě celý život drží nad vodou.“
Soubor současného tance 420PEOPLE tanečníka a choreografa Václava Kuneše letos slaví patnáct let. Za ta léta představil řadu úspěšných inscenací.
SKUTR: „Schiele je plný tajemství.“
Divadelní režiséři a současní umělečtí ředitelé Činohry Národního divadla Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský, kteří tvoří tvůrčí duo SKUTR, se letošní léto vracejí do Českého Krumlova.
Ondřej Hrab: ,,Risk je podstatou divadla.“
Divadlo Archa, jedna z prvních tuzemských platforem alternativního umění, se nepotopila ani v nejtěžších chvílích, když přišly ničivé povodně nebo chyběla finanční podpora. Její zakladatel a ředitel Ondřej Hrab nikdy nepřestal věřit, že jeho práce má smysl.
Na procházce sebepoznání s Ferstrem Dadlerem: „Fascinuje nás obrovská proměna, kterou všichni od začátku do konce projdeme.“
Letošní festival současného tance, pohybového divadla a nového cirkusu KoresponDance, který právě probíhá ve Žďáru nad Sázavou, propojuje tanec s krajinou a architekturou.
Šárka Maršíková: ,,Česko je velkým hráčem na mapě nového cirkusu.“
Nový cirkus se mezi umělci i veřejností těší v Česku čím dál větší oblibě. Organizace CIRQUEON, která se zasazuje o rozvoj tohoto v tuzemsku relativně mladého žánru, reagovala na rostoucí poptávku a na konci listopadu otevřela v pražských Holešovicích CIRQUEON LAB.
Viliam Dočolomanský: Dvě dekády lovu na jednorožce
Neotřelý divadelní soubor Farma v jeskyni má letos dvacetileté výročí. Jeho zakladatel a umělecký ředitel slovenského původu Viliam Dočolomanský má obzvláště co slavit, jelikož se podle vlastních slov „dvacet let pokouší o nemožné“.
60 let svobodného současného tance
Celý rok 2021 připomínal vznik Vysokoškolského uměleckého souboru (VUS), který skoro půl století formoval tuzemskou taneční scénu.
Igor Vejsada: „Cítím se dobře a mladě!“
Tanečník a choreograf Igor Vejsada na začátku července u příležitosti svých pětašedesátých narozenin oficiálně ukončil svou aktivní taneční kariéru. Není divu, že neustále musí uvádět na pravou míru, že ale ještě neodešel do penze.
Barbora Kohoutková: „Jako baletní mistryně jsem i trochu psycholožka.“
Barbora Kohoutková stála na jevištích po celém světě a setkala se s předními osobnostmi taneční scény. Za svou kariéru nasbírala bohaté zkušenosti, které od konce loňského roku nyní předává dál v roli baletní mistryně Baletu Národního divadla.
Ján Ďurovčík: „Zamiloval jsem se do opery.“
Slovenský režisér a choreograf Ján Ďurovčík, jemuž se nedlouho před jeho padesátinami narodil syn, si ke svým narozeninám, které slaví 10. dubna, přeje jediné: zdraví.
Kryštof Šimek: „Pedagog by měl inspirovat a držet krok s dobou.“
Bývalý tanečník Národního divadla a Divadla J. K. Tyla v Plzni Kryštof Šimek se na začátku školního roku stal novým uměleckým vedoucím Pražské taneční konzervatoře.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?