Spolu s rostoucími interpretačními nároky baletní profese roste i potřeba rehabilitace a fyzioterapie. Ty jsou nedílnou součástí přípravy tanečníka – a to i v kontextu jeho náročného pracovního roku.
zprávy
Cirkopolis nabídne české novocirkusové umělce i klaunskou premiéru
Mezinárodní festival nového cirkusu Cirkopolis vybírá tradičně vedle neotřelých umělců z různých koutů světa i tuzemské. Letos česká scéna nabídne třeba sólový projekt závěsné akrobatky a performerky Lenky Švolíkové, a to v představení Sandwritten.
Choreograf Jiří Kylián se stal patronem Pražského komorního baletu
Jiří Kylián, jeden z nejvýznamnějších choreografů své generace, je od letošního roku patronem Pražského komorního baletu. Rodák z Prahy strávil většinu svého života (od roku 1975) v Nizozemsku, celých čtyřiadvacet let (1975‑1999) byl uměleckým ředitelem Nederlands Dans Theater.
Ohad Naharin oceněn nejvyšším francouzským řádem Commandeur des Arts et des Lettres
Izraelský choreograf Ohad Naharin byl dne 23. ledna 2023 dekorován nejvyšším francouzským státním vyznamenáním na poli umění a literatury – řádem s hodností Commandeur des Arts et des Lettres. Převzal jej na francouzské ambasádě v Tel Avivu.
Paměť národa připomene v den výročí osvobození Osvětimi romský holocaust
Holocaust si vyžádal více než pět tisíc romských obětí z Čech a Moravy. Na výročí osvobození Osvětimi je připomene Divadlo Paměti národa. Spolu se studentkami Pražské taneční konzervatoře uvede 27. ledna 2023 v Domě U Kamenného zvonu představení...
50. ročník Prix de Lausanne ocení Carlose Acostu
V rámci letošního jubilejního ročníku celosvětové baletní soutěže Prix de Lausanne bude cena za Celoživotní přínos tanci udělena Carlosi Acostovi, bývalému držiteli zlaté medaile ze stejné soutěže v roce 1990.
10. ročník festivalu Cirkopolis
Na letošní festival Cirkopolis zavítají umělci převážně z jižní části Evropy a představí různé podoby současného cirkusu. Letos mezi ně patří francouzská dvojice Collectif Petit Travers a jejich žonglérsko-bubenická show...
Institut umění – Divadelní ústav vydal další publikaci v edici Český tanec v datech
Institut umění – Divadelní ústav mapuje v rámci své výzkumné činnosti další oblast českého profesionálního tance. Studie Taneční kariéra – kontexty a příklady...
Festival Malá inventura 2023 zveřejnil program
21. ročník festivalu nového divadla Malá inventura se uskuteční od 22. února do 1. března 2023 v Praze. Na programu bude Showcase 35 divadelních událostí na 19 festivalových scénách.
Alexej Ratmanskij novým residenčním umělcem New York City Ballet
Alexej Ratmanskij, který před několika týdny oznámil svůj odchod z American Ballet Theatre, se přesouvá do nového působiště. A nebude to nikterak daleko, svou kariéru spojí s druhým newyorským baletním souborem New York City Ballet, kam nastoupí v srpnu 2023.
Palác Akropolis otevírá workshopy pro mladé
Od ledna do června 2023 zve Miřenka Čechová, Iva Moberg, Roman Zotov-Mikshin a Jakub König mladé lidi k intenzivním dílnám, které se odehrají s podporou Paláce Akropolis.
Alexej Ratmanskij opouští American Ballet Theatre
Choreograf a dlouholetý rezidenční umělec American Ballet Theatre Alexej Ratmanskij na konci června 2023, kdy mu vyprší pracovní smlouva, opustí svou pozici v souboru, na kterou nastoupil v lednu 2009.
Výstupem dvouletého projektu Vize tance je dokument Oborová strategie nezávislého tanečního a pohybového umění
Profesní organizace Vize tance v současné chvíli pracuje na dokončení dokumentu Oborová strategie nezávislého tanečního a pohybového umění.
Taneční aktuality rozvířily reflexi tance v Evropě
Dvouletý projekt „Reflexe tanečního a pohybového umění v Evropě” zaměřený na rozvoj taneční kritiky úspěšně nastartoval evropský záběr české publicistiky. Díky velkému zájmu o diskuze i semináře kritického psaní posílily Taneční aktuality svou mezinárodní pozici v Evropě.
Neényi, smyslové představení pro batolata ve věku 1-3 let, rodiče, prarodiče i nerodiče
Představení nabídne sdílený prostor, ve kterém je každý, děti i dospělí, rovnocenným tvůrcem a divákem současně. Neényi však není jen o společném aktu tvorby diváků s umělci.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Nina Vangeli v rozhovoru s Miřenkou Čechovou: Každé tělo je genderově odlišné a zároveň univerzální
podcasty
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Mitko
líbil se nám tanec i ztvárněníaktuální příběh
dobře že tanci na špičkách
moderny máme dost
Tramvaj do stanice Touha – Setkání s žijící legendou
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří