Barbora Truksová

Barbora Truksová

Barbora Truksová se od útlého dětství na amatérské úrovni věnovala klasickému baletu, svůj zájem později rozšířila o další taneční styly. Vědomí absence vlastního tanečního talentu, ale především hluboký zájem o poznání taneční a divadelní teorie v kontextu společenských a historických změn ji během studií oborů Kulturologie a Etnologie na FF UK přivedl k přibrání si dalšího oboru: Divadelní vědy, kde jí je umožněno se zaměřit na taneční a pohybové divadlo. 

V současné době působí v Národním divadle, kde má na starosti správu sociálních sítí a projektové řízení e-mail marketingu. Vedle toho je taneční publicistkou na volné noze a v roce 2022 byla zvolena zastupitelkou MČ Praha 6, kde se zaměřuje na oblast kultury, veřejného prostoru, životního prostředí a klimatu.  


Texty autora

in_between – Jen bravurní výkony nestačí

Režisér a ředitel finského souboru Circo Aereo Maksim Komaro dlouhodobě spolupracuje s pražským souborem Cirk La Putyka – při vzájemné spolupráci již vznikly show Slapstick Sonata, Play, Batacchio, Kaleidoscope, Isole a Senses. 

Ať jedí koláče?

Pokud pracujete v divadelním prostředí, deprese z finanční situace je vaším denním chlebem. Ta mohla být ještě prohloubena, pokud jste se zúčastnili konference Hodnota práce v kultuře, kterou na konci září pořádala Nová síť ve vršovickém kulturním centru Vzlet. 

A o čem že to je?

Určitě to všichni znáte. Jdete do divadla a vlastně netušíte na co. Možná vás pozval kamarád, možná jdete neplánovaně místo ochořelé kolegyně, možná prostě nestíháte a jste rádi, že jste si vůbec vzpomněli, že máte večer program.

Zadrhnuté Strašidlo cantervillské

Koncem dubna jsem se vydala na druhou premiéru Strašidla cantervillského v podání umělecké skupiny DEKKADANCERS. A přihodilo se mi to nejhorší, co se recenzentovi může stát – necítila jsem potřebu mít názor…

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE