Konec roku je zde a spolu s ním i „louskáčkománie“. Zatímco Labutí jezero patří do kategorie titulů, o kterých se říká, že by je alespoň jednou za život měl vidět každý, Louskáčka chce vidět každý.
Barbora Truksová

Bc. Barbora Truksová od útlého dětství se na amatérské úrovni věnovala klasickému baletu, svůj zájem později rozšířila účast na kurzech dalších tanečních stylů.
Zájem o hlubší poznání nejen taneční, ale celkově divadelní teorie ji přivedl ke studiu divadelní vědy FF UK, kde jí je umožněno zaměření se na tanec a pohybové divadlo. Během studia se zúčastnila četných seminářů divadelní kritiky. Kromě divadelní vědy je studentkou magisterského programu etnologie, na který nastoupila po absolvování oboru kulturologie.
Její texty jsou publikovány na blogu divedove.blogspot.cz a na webových stránkách cirqueon.cz.
Texty autora
Ať jedí koláče?
Pokud pracujete v divadelním prostředí, deprese z finanční situace je vaším denním chlebem. Ta mohla být ještě prohloubena, pokud jste se zúčastnili konference Hodnota práce v kultuře, kterou na konci září pořádala Nová síť ve vršovickém kulturním centru Vzlet.
A o čem že to je?
Určitě to všichni znáte. Jdete do divadla a vlastně netušíte na co. Možná vás pozval kamarád, možná jdete neplánovaně místo ochořelé kolegyně, možná prostě nestíháte a jste rádi, že jste si vůbec vzpomněli, že máte večer program.
Zadrhnuté Strašidlo cantervillské
Koncem dubna jsem se vydala na druhou premiéru Strašidla cantervillského v podání umělecké skupiny DEKKADANCERS. A přihodilo se mi to nejhorší, co se recenzentovi může stát – necítila jsem potřebu mít názor…
Lady Macbeth - 1865 – Temnota zachycená v tanci i znakovém jazyce
Na Nové scéně divadla plzeňského DJKT se odehrála premiéra Vaculíkova baletu Lady Macbeth - 1865. Divákům se v ní dostalo přesně toho, co od tohoto tvůrce mohli očekávat...
Hledá se divák (verze podzim 2021)
Pokud čtete tento sloupek v Tanečních aktualitách, pak není pochyb, že patříte k milovníkům tance. A také k častým návštěvníkům divadel.
Deer in The Headlights, Don’t Feed The Alligators – S hlavou v oblacích a nohama občas na zemi
Letošní ročník Letní Letné je po kulturně chudém roce vítanou radostí pro milovníky nejen novocirkusového umění. Letní Letná se za roky své existence stala událostí, která každoročně proměňuje Letenské sady v kouzelný svět radosti, veselí a pohody.
Bez diváků nebude umění…
Červen, měsíc, kdy se obvykle vyčerpaní umělci loučí se sezonou, kdy vše začíná být trochu unavené, každý chce volno, ale špetka sentimentu se přeci jen v srdci každého objeví, neboť to i bývá období loučení se s kariérou. Ale letos?
Jak se tančí s rouškou…
„Nechce se ti napsat sloupek o tanci a rouškách?“ zeptal se mě před časem šéfredaktor Tanečních aktualit. „Ale jistě, beze všeho,“ ozvalo se z kouzelného sluchátka.
Solidaritu místo rozmíšek
Festival trapnosti, i tak by se dala nazvat situace, která v uplynulých týdnech v souvislosti se současnými opatřeními okolo COVIDu-19 prolétla mediálním prostorem.
Držitelka Ceny Thálie Alina Nanu: „Lisu mohou tančit všechny, které si prošly první zamilovaností."
S Alinou jsme se sešly již na podzim, v kavárně poblíž budovy Národního divadla. Během rozhovoru se za každou druhou větou smála, divoce gestikulovala...
Plzeňský Korzár se ztrácí v překombinovanosti
Balet Divadla Josefa Kajetána Tyla se výpravných titulů nebojí, ostatně velikost souboru i divácký zájem mu je umožňuje uvádět.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří