Andrea Opavská patří mezi nejvýraznější osobnosti současného tance, v poslední dekádě byla výraznou postavou v Lenka Vagnerová & Company. Za výkon v inscenaci Gossip získala nominaci na Cenu Thálie...
Josef Bartoš

MgA. Josef Bartoš je absolvent Konzervatoře Duncan Centre a magisterského programu taneční vědy na HAMU, kde nyní pokračuje v doktorském studiu. Souběžně je posluchačem oboru psychologie na Filozofické fakultě UK. V rámci studií se zúčastnil studijní stáže na José Limón Institute v New Yorku a tanečních festivalů v Holandsku, Maďarsku, Německu nebo Japonsku. Jako interpret spolupracoval s českými i zahraničními choreografy (Lenka Bartůňková, Kateřina Stupecká, Veronika Švábová, Karel Vaněk, Felix Landerer, Lenka Vagnerová, Michal Záhora a další).
Do Tanečních aktualit přispívá svými texty od listopadu 2012. V roce 2015 se stal interním členem redakce, zajišťoval zejména PR komunikaci, marketing a fundraising. Od roku 2018 je šéfredaktorem časopisu. Autorsky přispívá také do Artzóny České televize a Mozaiky Českého rozhlasu Vltava. Vyučuje zároveň na Konzervatoři Duncan Centre dějiny tance a divadla, základy produkce a managementu, diplomový seminář a grantový systém.
Texty autora
Filip Barankiewicz jako vedoucí roku?
Na začátku října zveřejnil Balet Národního divadla na svém facebookovém profilu následující: „Magazín Dance Europe vyhlásil anketu CRITICS’ CHOICE.“
Koláče? Aspoň ty drobečky…
Konference o tanečním výzkumu na pražské HAMU se konala krátce před tím, než Bára Truksová popsala ve svém textu mizernou finanční situaci českých umělců, a ještě mizernější reakci politické reprezentace v debatě na konferenci Hodnota práce v kultuře.
Ako písať o divadle aneb O práci (nejen) profesionálního kritika
Minulý rok vydal kulturní spolek MLOKi slovenský překlad knihy How to Write About Theatre (Ako písať o divadle) z roku 2015 skotského kritika Marka Fishera.
Barbora Etlíková o projektu Podhoubí: „Dělám extrémní prosociální gesta.“
V květnu roku 2021 vyšel první text Barbory Etlíkové na nově založeném blogu Podhoubí. Zcela razantně se na nových webových stránkách odklonila od tendencí, které českou divadelní kritiku charakterizují.
Moritz Ostruschnjak: „Každé dílo, které vytvořím, bude vždy nutně politické per se.“
Festival Nultý bod přivezl do Prahy dílo Tanzanweisungen německého choreografa Moritze Ostruschnjaka, a to krátce poté, co byl tentýž kus uveden na programu festivalu Divadelní Flora Olomouc.
Festival Za dveřmi – Letní Praha v pulzu pouličního umění
Léto tradičně patří festivalovým akcím pod širým nebem. Jednou z nich je i festival pouličního divadla Za dveřmi, který našel své sídlo na pražském Výstavišti, pravidelně oživuje ale i jiná místa české metropole.
„Nejtěžší pro mě bylo mít nasazenou masku před studenty i pedagogy,“ říká odcházející Kryštof Šimek z Pražské taneční konzervatoře
Kryštof Šimek vedl mezi lety 2020–2022 Pražskou taneční konzervatoř v Řepích. Na podzim minulého roku však ohlásil svůj odchod na sociálních sítích (informaci jsme zveřejnili zde), své tvrzení však stáhl a školu zdárně dovedl do konce školního roku.
Commander – O dětech, které měly vlastní pravdu
V polovině června se odehrála premiéra nejnovějšího multižánrového projektu Commander českého tanečně-divadelního uskupení Farma v jeskyni.
Un Discreto Protagonista – Ztraceno v tanci
Italské tvůrčí duo Alessandra Paoletti a Damiano Ottavio Bigi uzavřeli první půlku programu festivalu TANEC PRAHA svou nejnovější inscenací Un Discreto Protagonista.
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
Jana Burkiewiczová se řadí mezi výrazné choreografické tváře českého současného tance. Má za sebou několik úspěšných inscenací pod hlavičkou vlastního souboru Burki&com...
Opovaž se to popsat!
Nedávno se prohnalo českým Facebookem video Janka & Natálky s názvem Jak poznat blbou divadelní recenzi. Část mě se při sledování potutelně smála, druhá část ale pozorovala ono strefování se do kritiků s úžasem...
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří