Následující text je druhou částí rozhovoru s Uměleckou radou divadla PONEC.
Josef Bartoš
![Josef Bartoš](http://www.tanecniaktuality.cz/file/f5d0b61d6e784abeba2d51ca704bb6ae/60139/autor/TA%20-%20portrety%20-%20web%20%282%20of%2027%29.jpg)
Mgr. MgA. Josef Bartoš, PhD. je absolvent Konzervatoře Duncan centre, doktorského programu taneční vědy Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění a magisterského studia psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Zúčastnil se studijní stáže na José Limón Institute v New Yorku a tanečních festivalů v Holandsku, Maďarsku, Německu nebo Japonsku. Jako interpret spolupracoval s českými i zahraničními choreografy (Lenka Bartůňková, Kateřina Stupecká, Veronika Švábová, Karel Vaněk, Felix Landerer, Lenka Vagnerová, Michal Záhora a další). Vyučoval zároveň na Konzervatoři Duncan centre a Pražské taneční konzervatoři předměty zaměřené na dějiny tance a divadla, základy produkce a managementu, diplomový seminář a grantový systém. Je členem expertní komise pro oblast profesionálního tance na Ministerstvu kultury ČR, České akademie divadelníků, Asociace českých divadelních kritiků a Dance Studies Association. Ve své vědecko-výzkumné činnosti se věnuje psychologickým aspektům tanečního umění. ORCID ID: 0009-0009-4418-2516.
Do Tanečních aktualit přispívá svými texty od listopadu 2012. V roce 2015 se stal interním členem redakce, zajišťoval zejména PR komunikaci, marketing a fundraising. Od roku 2018 je šéfredaktorem časopisu. Autorsky přispívá také do Artzóny České televize a Mozaiky Českého rozhlasu Vltava.
Rozhovory, podcasty:
Podhoubí. Josef Bartoš zlepšuje situaci tanečních umělců díky psychologii. Rozhovor o propojování dvou oborů.
Česká televize, Artzóna. Šéfredaktor Tanečních aktualit: Bez umělecké kritiky se obor neposune
Full Moon. Josef Bartoš: „Konzervatoř vyžaduje hroší kůži.“
Podcast Průvodce tancem. Josef Bartoš: „Tančím životem, kritik musí umět osahat, co vidí.“
Taneční aktuality. Josef Bartoš: „Žijeme v době, která je dekadentní.“
Kontakt:
josef@tanecniaktuality.cz
Texty autora
Umělecká rada PONCE o nových procesech, vizích a znovunalézání životaschopnosti I.
Divadlo PONEC nedávno představilo nové členy Umělecké rady, kteří budou od roku 2025 tvořit program jedné z nejvýraznějších pražských tanečních scén.
Petr Boháč o fotbalové premiéře: „Tanec je pro mě druh myšlení.“
Spitfire Company chystá v rámci festivalu TANEC PRAHA premiéru nazvanou VIVAT MESSI, kterou uvede v Divadle Hybernia. Inscenace vnáší do českého tanečního prostředí poněkud ojedinělou tematiku, a to profesionální fotbal.
Festival Madrid en Danza – O problémech současnosti, ale i sázka na jistotu
Každý rok se květen v Madridu nese ve znamení největšího místního festivalu Madrid en Danza. Pod ředitelskou taktovkou Blancy Li se v letošním roce odehrál již 39. ročník, který nabídl přes dvě desítky inscenací.
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
Další ze série rozhovorů se soubory, které působily v divadly PONEC a rozhodly se opustit jednu z nejvýznamnějších tanečních institucí současného tance a pohybového divadla.
La Dolce Vita – Bezdomovectví optikou růžových brýlí
Poslední roky patří premiéry souboru DEKKADANCERS mezi ty, které se vyhlíží s velkým očekáváním. Původní uskupení kamarádů a známých z Baletu Národního divadla se v posledních letech etablovalo v plně profesionalizovaný soubor, jež táhne pozornost odborné i laické veřejnosti.
Cyklus GEORGET
Balet Národní divadla hostil na začátku dubna izraelský soubor SOL Dance Company choreografa Eyala Dadona, který se na Nové scéně představil s díly GEORGET a T.O.M.L.
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
Na začátku tohoto týdne jsme vydali tiskovou zprávu o odchodu souborů Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle z divadla PONEC. Dochází tak k odchodům stálic této scény, které do značné míry utvářely obraz jejího repertoáru.
Štěpán Kubišta o Arše+: „Chceme mladé lidi odtrhnout od obrazovek a dostat je do divadla“
Divadlo Archa se s přelomem let 2023 a 2024 proměnilo na Archu+ pod vedením nového týmu. Štěpán Kubišta, který patří mezi jeho stěžejní osobnosti, prohlašuje, že se v nové koncepci kultovního prostoru naproti Bílé labuti chce zaměřovat na mladé publikum ve věkovém rozpětí od 15 do 29 let.
Radim Vizváry o well-beingu: „Já ani nevím, co pohoda je“
Tma a světlo, noc a den, nepohoda a pohoda. Vše, co na tomto světě existuje, je třeba vnímat ve svém kontextu a tím je i kontrast. Proto nelze vnímat duševní pohodu samostatně, ale jako součást našeho života, jehož integrální částí je i nepohoda, říká významný český mim, režisér a pedagog Radim Vizváry.
„Najednou jsem neměl chuť tvořit dál,“ říká Václav Kuneš ze 420PEOPLE
Syndrom vyhoření patří mezi typické civilizační choroby. Tento zákeřně plížící se fenomén vyčkává poměrně dlouho, než se rozvine na plné obrátky.
Pohádka o moci aneb Co se děje v TANCI PRAHA?
V divadle PONEC panuje umělecké bezvládí. K poslednímu listopadovému dni byla zrušena pozice umělecké ředitelky divadla PONEC, kterou zastávala po dobu dvou let a tří měsíců Markéta Perroud.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance