Josef Bartoš

Josef Bartoš

Mgr. MgA. Josef Bartoš, PhD. je absolvent Konzervatoře Duncan centre, doktorského programu taneční vědy Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění a magisterského studia psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Zúčastnil se studijní stáže na José Limón Institute v New Yorku a tanečních festivalů v Holandsku, Maďarsku, Německu nebo Japonsku. Jako interpret spolupracoval s českými i zahraničními choreografy (Lenka Bartůňková, Kateřina Stupecká, Veronika Švábová, Karel Vaněk, Felix Landerer, Lenka Vagnerová, Michal Záhora a další). Vyučoval zároveň na Konzervatoři Duncan centre a Pražské taneční konzervatoři předměty zaměřené na dějiny tance a divadla, základy produkce a managementu, diplomový seminář a grantový systém. Je členem expertní komise pro oblast profesionálního tance na Ministerstvu kultury ČR, České akademie divadelníků, Asociace českých divadelních kritiků a Dance Studies Association. Ve své vědecko-výzkumné činnosti se věnuje psychologickým aspektům tanečního umění. ORCID ID: 0009-0009-4418-2516.

Do Tanečních aktualit přispívá svými texty od listopadu 2012. V roce 2015 se stal interním členem redakce, zajišťoval zejména PR komunikaci, marketing a fundraising. Od roku 2018 je šéfredaktorem časopisu. Autorsky přispívá také do Artzóny České televize a Mozaiky Českého rozhlasu Vltava.

Rozhovory, podcasty:

MOVEcast. Josef Bartoš o důležitosti (nejen) mezinárodního setkávání, oborové diskuze a propojování psychologie a tance.

Podhoubí. Josef Bartoš zlepšuje situaci tanečních umělců díky psychologii. Rozhovor o propojování dvou oborů.

Česká televize, Artzóna. Šéfredaktor Tanečních aktualit: Bez umělecké kritiky se obor neposune

Full Moon. Josef Bartoš: „Konzervatoř vyžaduje hroší kůži.“

Podcast Průvodce tancem. Josef Bartoš: „Tančím životem, kritik musí umět osahat, co vidí.“

Taneční aktuality. Josef Bartoš: „Žijeme v době, která je dekadentní.“

Kontakt:

josef@tanecniaktuality.cz


Texty autora

La Dolce Vita – Bezdomovectví optikou růžových brýlí

Poslední roky patří premiéry souboru DEKKADANCERS mezi ty, které se vyhlíží s velkým očekáváním. Původní uskupení kamarádů a známých z Baletu Národního divadla se v posledních letech etablovalo v plně profesionalizovaný soubor, jež táhne pozornost odborné i laické veřejnosti. 

Cyklus GEORGET

Balet Národní divadla hostil na začátku dubna izraelský soubor SOL Dance Company choreografa Eyala Dadona, který se na Nové scéně představil s díly GEORGET a T.O.M.L. 

Radim Vizváry o well-beingu: „Já ani nevím, co pohoda je“

Tma a světlo, noc a den, nepohoda a pohoda. Vše, co na tomto světě existuje, je třeba vnímat ve svém kontextu a tím je i kontrast. Proto nelze vnímat duševní pohodu samostatně, ale jako součást našeho života, jehož integrální částí je i nepohoda, říká významný český mim, režisér a pedagog Radim Vizváry.

Rukavičkářské závody – Etika kůže

Kůže, ať už lidská, nebo zvířecí, se stala námětem jedné z posledních premiér letošního roku v divadle PONEC. Česká choreografka Tereza Lenerová ve své novince nazvané Rukavičkářské závody nastolila etická témata zacházení se zvířaty.

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE