Registrace

Odešel velký evropský tvůrce tanečního divadla

Johann Kresnik, zásadní postava německé a evropské taneční scény, se těsně nedožil premiéry svého posledního díla – inscenace Macbetha –, která byla highlightem letošního programu významného středoevropského festivalu Impulstanz ve Vídni. Ze dvou osobností německé scény tanečního divadla „sine qua non“, totiž Piny Bausch a Johanna Kresnika, bylo nám druhé jméno známo méně. Důvod nebyl v menším Kresnikově uměleckém významu; důvod byl v jeho politickém angažmá, a co hůře – v jeho levicovém politickém angažmá. V prvních letech po revoluci jsme zde na vše levicové bručeli a nikdo nám to nemůže mít za zlé. Měli jsme levicovosti po krk. V umění jsme levicovost spojovali s plochou proklamativností, projevem bez fantazie, s antiestétstvím. Levicovost nebyla sexy. 

Johann Kresnik. Foto: Archiv,
Johann Kresnik. Foto: Archiv,

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.