3 otázky pro… Vladimíra Nečase, šéfa baletu Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem
rozhovory
Pokud bych měl hodnotit uplynulou sezónu našeho divadla, tak bych řekl, že měla dvě roviny, existenční a uměleckou. Prožili jsme změnu ředitele a úvahy zřizovatele divadla ústeckého Magistrátu o existenci a funkční podobě našeho divadla. To bylo velmi nervní pro nás pro všechny a nyní je situace taková, že máme nového ředitele, vlastně jednatele, protože jsme nově obchodní společností s.r.o. Jednatel je ale pro nás ředitel a tak mu také říkáme. Je jím nově Mgr. Formáček, profesí dirigent. Snaží se naši divadelní káru táhnout dál a také aby komedianti v ní vydělávali víc peněz pro divadlo.
Pokud bych měl něco říci o umělecké rovině sezony, tak lze mluvit o dobré sezoně. Jednou taneční premiérou byla Jessie a Morgiana (dvě sestry, dobrá a zlá, jeden muž, boj zlé o něj za cenu vraždy) od choreografky Aleny Peškové a druhou Láska a vášeň (Berliozův příběh – Fantastická symfonie) od choreografa Vladimíra Nečase. Obě dvě byly přijaty diváky velmi pozitivně. Další baletní koncert (v pořadí pátý, každou sezonu vždy v nové podobě), tentokrát uváděný pod názvem Miniatury, se setkal jako každý koncert také s velkým ohlasem. Tanečníci tančili s velkým nasazením vše a byli velmi vytíženi. Co pro vás osobně bylo nejdůležitější událostí minulé sezony ve světě tance obecně (ať již u nás nebo v zahraničí) a proč?
Vedle Ceny Thálie, kde byli jako vždy oceněni tanečníci, dostalo se jim velké publicity díky televizi a toho si velmi vážím, té možnosti popularizace naší profese a jejich služebníků – tanečníků, největší událostí pro mne byla snad ani ne konkrétně nějaká představení, ale fakt, že taneční a baletní scéna žije, dýchá a uvádí kvalitní a pozoruhodná představení nejen na scénách v Praze, Brně a Ostravě, kde jsou asi podmínky v současné nelehké situaci jistě ne špatné, ale i na oblasti, především v Plzni, v Českých Budějovicích, v Olomouci, v Liberci, Ústí nad Labem. I alternativní projekty jsou zajímavým mozaikovým kamenem taneční kultury. Měl jsem to štěstí nakouknout do zmíněných divadel a scén. Můžete nám prozradit, jaké premiéry váš soubor chystá svým divákům v nové sezoně a proč by si je divák neměl nechat ujít?
Na novou sezonu připravujeme The Beatles - The Doors, dva příběhy s hudbou dnes už klasických skupin v choreografii Igora Vejsady (jsou z jeho choreografické pokladnice) a potom po dvouleté pauze obnovujeme, ovšem v nové formě, Labutí jezero, které je diváky velmi žádáno a také zájezdy s ním jsou úspěšné a chtěné. První listopadová premiéra by měla být oslovením širokého spektra diváků od nácti do 100 let. Tato magická hudba, v případě The Beatles živě interpretovaná dvěma našimi ústeckými skupinami (takže alternace a osobité pojetí u obou) je atraktivním titulem s příběhy osobností The Beatles i v druhé části The Doors. Labutí jezero bude klasikou, která má místo v srdci mnoha diváků a my jim nabídneme verzi, která bude v nové formě (vycházející z naší minulé inscenace) prezentovat klasický tanec, estetiku, příběh, dramatické vztahy a symbiózu pohybu s magickou hudbou Petra Iljiče Čajkovského, která v pravém slova smyslu hraje na struny srdce. Proto by si diváci neměli tyto inscenace nechat ujít, mají-li rádi divadlo anebo chtějí-li zažít něco krásného, co nemá společného nic s dnešním, řekněme nebohatým na naději a radost, každodenním životem. Tady, jak věřím, se ta naděje a radost najít dá.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?