Rewan El-Ghaba: „Fascinuje mě mimické umění“
rozhovory
Ne, je to poprvé, co budeme hrát mimo Egypt. Jsme velmi poctěni, že se můžeme účastnit mezinárodního festivalu Mime Fest v České republice. Musela jsem přeobsadit skoro celý soubor, protože někteří herci nedostali víza. Nebylo to vůbec jednoduché vycestovat pracovně z Egypta, takže si toho nesmírně ceníme. Do České republiky zamíří deset členů souboru, přestože původní obsazení je šestnáctičlenné. Ale s velkým úsilím a pílí se momentálně připravujeme na Mime Fest a děláme pro tuto událost maximum. Jaká je historie pantomimy v Egyptě?
V historii Egypta nemáme žádná fakta v souvislosti s uměním pantomimy. Některé části egyptského lidového dědictví se podobají přístupu mimického divadla, například stínové loutkové divadlo, sufijský tanec nebo tradiční lidoví vypravěči příběhů rozvíjeli tělesné metody a výrazové prostředky beze slov. Zde můžeme hledat analogii v kontextu mimického divadla. Co vás přimělo dělat pantomimu?
Jako režisérka a herečka hledám neustále nové způsoby vyjádření. Fascinuje mě mimické umění – řeč těla a mimiky, která spojuje lidi z celého světa. Proto jsem se rozhodla udělat moderní mime show, která se skládá z deseti různých scén. Každá z nich má svůj vlastní pohled nebo vlastní styl. Jak dlouho funguje váš soubor?Na našem projektu pracujeme od roku 2011. Kolik je v Egyptě souborů zabývajících se pantomimou?
V Egyptě je jen málo mimů. Dali by se spočítat na prstech rukou. Ti se ale zaměřují pouze na klasickou podobu pantomimy, která je zastaralá. Nicméně náš soubor je momentálně první a jediný v Egyptě, který se zabývá moderní pantomimou a představuje nové a odlišné představy. Kde hledáte inspiraci?
Inspiruji se mnoha lidmi po celém světě, kteří dělají mimické umění. Někteří z nich jsou nám dobře známi. Inspirovali mě Marcel Marceau v technice, Rowan Atkinson v nápadech nebo David Armand a jeho smysl pro humor. Tady v Egyptě nemáme možnost vidět moderní pantomimu, takže hodně hledám na internetu. Zajímám se o mladé umělce, komiky a tanečníky se silným výrazem. Důležitý je pro mě význam a smysl tohoto umění, ne sláva a popularita umělce. Soubor El-Ghaba vystoupí na Mime Festu 16. září 2014 v Poličce. Více informací na: www.mimefest.cz.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 3 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 3 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 30 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 37 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 41 dny
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva