Registrace

S Markétou Habalovou, Janem Fouskem a Danem Datcuem o chystané premiéře v Brně

Právě připravovaný večer Kontrasty představí 10. června 2016 práce tří brněnských tanečníků: choreografii Rhapsody in Blue Markéty Habalové, Lidice Jana Fouska a Obliviously Aware Dana Datcua. Několik dní před premiérou v Národním divadle Brno jsem se s nimi sešla, abychom si popovídali o jejich nových choreografiích.

Markéta Habalová. Foto: Luděk Mrkos.
Markéta Habalová. Foto: Luděk Mrkos.

Co bylo inspirací pro vaši choreografii?
Markéta Habalová: Toto téma jsem měla v hlavě již delší dobu. Většinou je pro mě inspirací hudba, kterou pořád dokola poslouchám, a mozek si sám vytvoří kostru příběhu, na které stavím pohyby. Někdy se mi zobrazují při poslouchání hudby i konkrétní taneční prvky. Původně jsem chtěla použít hudbu Ravelova Bolera, kterou miluji. Chtěla jsem udělat dějovou choreografii, ale toto dílo v mé fantazii dostatečně nerozvíjelo příběh, protože hlavní melodická linie se opakuje stále dokola. Potřebovala jsem hudbu plnou zvratů, aby mohly vznikat různé situace. Náhodně jsem natrefila na Gershwinovu Rhapsody in Blue. Toto nádherné hudební dílo mě hned zaujalo, protože mi pomohlo můj příběh rozvíjet díky své barvitosti.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.