Co bylo pro tebe na projektu nejzajímavější?
Především to byli spolupracovníci - výtvarníci, light designéři a také studenti scénografie a jevištní technologie, kteří absolvovali celý projekt od počátku.
Na projektu se podílely dvě scénografky: Marie Gourdain, která dělala plakát a všechny kresby, a Eva Marková - obě dělaly všechny kresby a zkoušky – tedy vlastní scénografický výzkum. Zuzana Režná vytvářela light design a na zkouškách občas tvořila improvizačně atmosféru světel. Později přišel umělecký spolupracovník Karine - Guillaume Fromentin, který už dopředu viděl videa a zkoušky, dělal light design a celý proces svícení, tedy stavbu světel apod., a zároveň koncipoval celou práci formou workshopu pro Zuzanu. Aby však nebyla zbytečně nervózní z jiných prostor, které jsou složité (divadlo Alfréd ve dvoře v Praze), tak jsme pozvali Tomáše Moravce, který už jednou spolupracoval s Guillaumem. Ten se podíval na premiéru a reprízy v Brně a potom se Zuzanou v Praze udělal světelný design.
Při zkoušení byla Karine striktní, dala všem jasně najevo úplně od začátku, že buď se angažují do tvorby, nebo ať se nezapojují vůbec. Dílo má svoje pravidla, a studenti zjistí, že pravidla nejsou pro to, aby se realizovaly všechny jejich nápady a touhy, ale jsou nějakým koherentním servisem danému dílu. Teď právě studenti dělají své autorské projekty, a tak čelí i krizi a zvládají ji, protože viděli, že v autorské práci je krize běžná.
S Pierrem Nadaud o projektu Pisum sativum
Povídání s Pierrem Nadaud o okolnostech vzniku absolventského představení Pisum sativum choreografky Karine Ponties se studenty Ateliéru klaunské scénické a filmové tvorby Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzickým umění v Brně a výtvarných umělců.