Registrace

Jak důležité je znát kontext?

Na konci října je Paříž prosluněná a přívětivá. Jsme s Miřenkou ubytovaní v části Bastille blízko Sebestianovy dílny. Dnes máme schůzku. Sešli jsme z turistických tras a ocitli se v úzkých uličkách plných překvapivých obchůdků. Konečně narazíme na těžké, červené dřevěné dveře a zazvoníme na zvonek s jeho jménem. Bzučák nás vpustí dovnitř. Před námi je krásná podzimní zahrada se zástavbou za zdmi měšťanských domů. Vejdeme do jednoho z nízkých domečků a okamžitě si připadáme jako ve filmu Fanny a Alexandr; všude kolem nás posedávají loutky různých velikostí. Představuji si, že před několika lety zde stál slavný loutkář Philippe Genty a skláněl se se Sebestianem nad výkresy loutek pro novou inscenaci. Ta představa mě naplňuje smyslem. Když člověk začíná hledat svou uměleckou cestu, tak nemyslí na tradici a na kontext. Když se ale ocitne uprostřed svého tvůrčího období, oba fenomény se derou do popředí jeho směřování. Musím si přiznat, že bez tradice a kontextu již nedokážu tvořit.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.