Myšlenku veletrhu zaměřeného výhradně na tanec rozvinula počátkem 90. let 20. století Anne Neumann-Schultheiß, jednatelka Gesellschaft für Zeitgenössischen Tanz e.V. (Společnost pro výzkum tance). Svou vizi živého propojení tance, politiky a obchodování představila spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko (NRW), městu Essen a později i hlavnímu městu spolkové země Düsseldorf. Silně za tuto myšlenku lobbovala na umělecké i politické úrovni. V jejím manažerském týmu navíc působila Kajo Nelles z NRW a Carolelinda Dickey z USA, bývalá prezidentka správní rady APAP, největšího amerického trhu v New Yorku. Během prvních patnácti let existence Tanzmesse se jim podařilo vytvořit jednu z největších tanečních akcí v Německu a vedle Taneční platformy, Tanečního kongresu a Německé taneční ceny přední světový veletrh současného tance. A to není málo!
Rozpačitá politická myšlenka: Zachraňme Tanzmesse!
Přes 20 let navštěvuji veletrh Internationale Tanzmesse NRW v Düsseldorfu. Jako vystavovatelce se stánkem se mi podařilo získat mezinárodní pozornost a četné čtenáře pro svůj taneční časopis Tanznetz. V letech 2010–2023 jsem zde jako umělecká ředitelka Mezinárodního festivalu současného tance DANCE v Mnichově objevila choreografy Niva Sheinfelda a Orena Laora nebo soubor Tjimur Dance Company a pozvala je do Mnichova na hostování. A především jsem se zde ale mohla seznámit s novinářskými a kurátorskými kolegy a tyto mezinárodní kontakty po desetiletí využívat a znovu a znovu je zde živit. Neznám téměř nikoho z německé taneční scény, kdo by neměl Internationale Tanzmesse NRW pevně zapsaný ve svém diáři. I pro mezinárodní taneční scénu je tento taneční veletrh naprosto zásadní. Teď to ale vypadá, že pro nás všechny skončí...