Na počátek léta chystá orchestr Musica Florea a taneční soubor Hartig Ensemble ve spolupráci ve Společností Zdeňka Fibicha jedno z děl ze souboru známých melodramat 18. století, které se bezprostředně váže k historii pražského divadelního života. Ředitel divadelního orchestru Nosticova divadla Václav Praupner (1745–1807) napsal v roce 1789 melodram s baletem o kouzelnici Kirké (původní název Circé), ke kterému se ojediněle dochovala jak rukopisná partitura s podrobnými scénickými poznámkami, tak i libreto (uložené v Českém muzeu hudby). Toto dílo litoměřického rodáka vybízí k historicky poučenému nastudování, a to nejen po stránce hudební, ale i divadelně inscenační. Ožije tedy znovu 3. července 2019 v mobilním divadle Florea Theatrum s ručně malovanými dekoracemi, postaveném na Letní scéně HAMU v Lichtenštejnském paláci na Malé Straně pod taktovkou Marka Štryncla a v choreografii a režii Heleny Kazárové s Ditou Hořínkovou v hlavní roli Kirké a Jiřím Klemem v roli Plutona. Náročného úkolu nastudování textu a jeho souladu s hudbou se ujala naše přední odbornice na žánr melodramu Věra Šustíková a tato novodobá premiéra v historicky poučené interpretaci bude uvedena jako prolog k 22. ročníku Melodramfestu pod záštitou České komise pro UNESCO. Od 20:00 proběhne v Klubu HAMU dramaturgický úvod k představení.
Prof. Helena Kazárová, Ph.D. usilovala o uvedení díla již dlouhou dobu, díky PhDr. Věře Šustíkové, Ph.D. a Fibichově společnosti se podařilo v roce 2016 realizovat uvedení díla v Městském divadle v Kladně v soudobém pojetí (Filharmonický orchestr Iwasaki, dirigent Jiří Petrdlík, režie slova a hudby Věra Šustíková, scénické řešení Jaroslav Slánský, v roli Kirké Apolena Veldová, Pluton Jan Krafka, tančil Hartig Ensemble). Nyní budou mít diváci možnost díky porozumění dirigenta Marka Štryncla a jeho orchestru Musica Florea zažít tento kus plný dobové „estetiky hrůzy“ a mít „divadelní potěšení z ošklivosti“ podobně jako pražské publikum konce 18. století, kdy zde pobýval Mozart i Casanova.
Zdroj: Tisková zpráva
Melodramatická Kirké Václava Praupnera – dílo Mozartova současníka jako symbióza hudby, slova a tance
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Glosa o hovně
úhel pohledu -
Mezisvěty aneb Když Duncan tančí
recenze -
Umění za 400 na hodinu
úhel pohledu -
Doufám, že hodnotu diplomu z HAMU si uvědomím, až se nebudu moct hýbat, říká Říhová
podcasty -
Končící předsedkyně ATU ČR Linda Svidró: „Pokud každý bude na ministerské dveře ťukat zvlášť, nikam to nepovede“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 17 dny
Jana Vildungová
S paní či slečnou Novotnou mám dlouhodobý problém!S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
před 24 dny
Milan
Údiv mě jímá nejen z reakce dotčeného pána, ale i z formulace, že psí exkrement způsobil kritičce "ubližení na zdraví".…Skandál v Hannoveru – choreograf Goecke napadl kritičku
před 27 dny
Micha
Tanečníci mohli ukázat svůj talent jen částečně, přestože odvedli fyzicky náročný výkon. Představení bohužel zamrzlo v…Tramvaj do stanice Touha – Setkání s žijící legendou
před 30 dny
Bára Truksová
Však nikdo nepožaduje, aby tanečníci vyššího věku předváděli to samé jako mladí - na to ani nemůže stačit ani fyzická…Pusťte starce na jeviště
před 34 dny
Adéla
Dobrý den paní Tázlarová, to se ale naprosto mýlíte, vůbec si nemyslím, že u jiných škol by docházelo k tomu, co Vy…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 34 dny
JKlen
Jen občas sem nahlédnu a občas i něco přečtu a občas bych někoho nako***. Asi stojíc přeci jen trochu bokem zjišťuji, že…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Ales Hudec
Příspěvek píšu pro orientaci případných zájemců o představení. Přikláním se souhlasně k recenzi. K cirku alá La putyka a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly