Ve východočeské Poličce proběhne 8. ročník již tradičního festivalu od 17. do 21. září 2019. Návštěvníkům nabídne jak současnou pantomimu, tak její propojení s příbuznými žánry jako jsou například nový cirkus nebo tanec Butó. Letošního ročníku se zúčastní sóloví umělci i soubory z Německa, Finska, Polska, Slovenska, Francie, Chile nebo Japonska. Představení pro dospělé i dětské publikum doplní workshopy se zahraničními lektory.
Klasickou pantomimu zastoupí například německo-francouzské duo Bodecker & Neander, žáci legendárního Marcela Marceaua. Poprvé na české divadelní scéně vystoupí francouzský mim Benoit Turjman, který je ve své zemi zvaný novým Mr. Beanem. Známá finská produkce Kallo Collective přiveze klaunské představení Receptionists. Vysokou techniku a originální poetiku pantomimy představí přední polský soubor Warsaw Mime Center Company.
Speciálním hostem festivalu bude japonská umělkyně Sumako Koseki, která se ve své tvorbě i v pedagogické činnosti zabývá tancem Butó. Kromě svého vystoupení nabídne účastníkům festivalu také dvoudenní workshop. Další workshop povede chilský herec Carlos Diaz Leon, specialista na expresi neutrální masky.
Českou tvorbu zastupují Losers Cirque Companya mim Radim Vizváry, kteří vystoupí společně v čerstvé novince Heroes, v níž slibují nevšední propojení pantomimy a nového cirkusu. Představení vypráví o hrdinech, bojujících za záchranu člověka, který se po autonehodě ocitl v kómatu.
Součástí programu jsou i představení pro mateřinky, základní školy, studenty středních škol i rodiny s dětmi. Pro ně zahraje brazilsko-francouzské duo Lavo Ta Novo propojující pantomimu s kouzly, a také slovenské Teater Komikase svým představením Klaun hudebníkem.
Nebude chybět ani tradiční Mime Evening - slavnostní setkání a prezentace předních umělců z jednotlivých zemí zastoupených na festivalu. V jediném večeru představí to nejlepší ze své tvorby ve formě krátkých výstupů.
Zdroj: Institut umění - Divadelní ústav a ČTK
MIME FEST 2019 – mezinárodní festival pantomimy v Poličce
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr