Medzanská také vzpomíná, jak bylo těžké skloubit výuku na ZUŠ a studium konzervatoře, a to i psychicky. „Museli jsme navštěvovat hodiny mladších žáků, což bylo těžké, protože byli lepší. Přicházíte na školu s tím, že něco umíte, a zjistíte, že neumíte skoro nic,“ vzpomíná. K tomu čelila tlaku, že jako Romka to přece „musí mít v sobě.“ Celý rozhovor si poslechněte v podcastových aplikacích.
Přece nebudeš ve fabrice, věnuj se tanci, řekl Medzanské učitel. Teď roky působí na ZUŠ
Pedagogická práce je náročná, ale energie dětí pomáhá, říká Andrea Medzanská, která vyučuje na tanečním oboru ZUŠ Teplice. Studovala gymnázium a k tanci se dostala oklikou, vracela se k němu až několik let po maturitě, kdy nastoupila na pedagogickou větev Tanečního centra Praha. „Učitel mi tehdy řekl, že přece nebudu ve fabrice, ať se věnuju tanci,“ vzpomíná. V podcastové sérii Bez bariér mluvila také o tom, s jakými stereotypy se jako Romka setkává a jak řeší dotazy žáků a žaček na svůj původ.