
Původní příběh Baleríny, Petrušky a Maura – loutek obdařených životem, které přiváží na petrohradský trh Kouzelník – zůstává i v aktuálním zpracování Noémi Kulcsár zachován.
Nevšední zpracování scénografie Zoltána Csera využívá různých poloh velkého stolu s nápaditým prvkem svítících nohou. Nejdříve je využit jako stěna, později při obrácení se z něho stává jakýsi podstavec pro vytváření sousoší a následně piedestal, na němž je Petruška zaškrcen.
Maďarská choreografka tento známý námět zajímavým způsobem ztvárnila i s pomocí barevného ladění kostýmů – červeného trikotu a bílé sukně Baleríny (Emily-Joy Smith), bíle oděného Maura (Paul Oliver) a pierotského bílého límce Petrušky (Seamus Wilkinson), kterým se kostýmově propojuje s balerínou a barvou kostýmu zároveň s Maurem.

I scénografické ztvárnění dalšího titulu Zrcadlení je působivé. Zrcadlo představuje volně prostupná stěna z provázků. V úvodní veselé pasáži se střídají jednotlivé skupiny tanečníků a postupně jejich počet narůstá, intenzita pohybu pomalu kulminuje. Centrální příběh se odvíjí v podobě vztahů trojice – dvou mužů a ženy (Veron – Hana Madecká). První nápadník Peter (Seamus Wilkinson) se nejdříve stáhne do ústraní a ustoupí stávajícímu muži Andrému (Lukáš Cenek), aby nakonec v souboji zvítězil a získal svoji milovanou ženu. Ta se však mezitím ocitá v náruči jiných mužů, které rychle střídá. Vše vrcholí v závěrečném tanečním sboru. Celkové taneční pojetí má lidový nádech, ale i tyto pasáže jsou propojeny se současným tancem s množstvím zajímavých tanečních zvedaček. Hudba Dedinského oblíbeného skladatele Gustava Santaolally působí zpočátku osvěžujícím dojmem, později však spíše monotónně. Různorodé kostýmy a celkové použití scény z provázků, kterou tanečníci různě prochází, slouží jako paralely složitých vztahů odehrávajících se na jevišti. V Baloghově choreografickém pojetí Bolera se místy objevuje inspirace slavnou choreografií Maurice Bejárta se sólem Jorge Donna, a to především v pojetí centrálního kruhu jako středobodu celého baletu. Tanečnici v roli Touhy (Rachel Hickey), oděnou v tělovém spodním prádle, na scéně vidíme současně zepředu i zezadu díky velkému zrcadlu nad její hlavou. Pohyb se rozvíjí od drobných pohybů rukou a pohledů přes práci nohou a celého těla, kdy se tanečníci dostávají do prostoru. Choreografie spolu s hudební předlohou graduje. Přibývá černě oděných tanečníků a tanečnic – vytvářejí páry, různé řady a vlny. Objevují se pas de deux, velké skoky, aby nakonec ve finále všichni padli a sólistka zůstala vítězoslavně stát. Celkové taneční pojetí připomíná více moderní balet, kdy se v choreografii používá prvků moderního a současného tance, ale zároveň je celý tančený na špičkách. Celkové vyznění je proto spíše moderně neoklasické.


Hudba: Igor Fjodorovič Stravinskij
Choreografie: Noémi Kulcsár
Asistent choreografa: Zoltán Csere, Elena Iliina
Scéna: Zoltán Csere
Světelný design: Zoltán Csere
Kostýmy: Noémi Kulcsár
Premiéra: 13. dubna 2018 Zrcadlení
Hudba: Gustavo Santaolalla
Choreografie: Peter Dedinský
Asistent choreografa: Sylva Pospíšilová
Dramaturgie: Peter Maťo
Scéna a kostýmy: Veronika Ďurišová
Premiéra: 13. dubna 2018 Bolero
Hudba: Maurice Ravel
Choreografie: Robert Balogh
Asistent choreografa: Yui Kyotani
Scéna a kostýmy: Robert Balogh
Premiéra: 13. dubna 2018