Co pro vás osobně bylo nejdůležitější událostí minulé sezóny ve světě tance obecně (ať již u nás nebo v zahraničí) a proč?
V první řadě bych chtěl zmínit galavečer NULOVÁ GRAVITACE, pořádaný u příležitosti jubilejních stých narozením paní Markéty Kyliánové, matky Jiřího Kyliána ve Stavovském divadle 27. a 30. března 2012 v Praze. V rámci programu se představilo Taneční centrum Praha – konzervatoř, pořadatel akce a balet Jihočeského divadla. Přítomná byla paní Kyliánová i pan Kylián, který po představení poděkoval za skvělé provedení své choreografie Un Ballo a popřál našemu souboru mnoho dalších úspěchů, co je pro mě velice cenné. Další zajímavá událost, teď pro změnu v maďarském Györu, byl 8. ročník Maďarského tanečního festivalu (19. – 23. 6. 2012), který má za cíl prezentovat různé žánry tance od klasického baletu, folkloru až po alternativní, moderní a současné formy tance. Jedná se o přehlídku maďarských tanečních souborů, kde se vždy zve jeden zahraniční soubor a letos mne pan János Kiss, ředitel festivalu, oslovil s nabídkou prezentovat náš soubor. Jeho nabídka mě velice potěšila a tak jsme měli tu příležitost vystoupit na zahajovacím galavečeru společně s Maďarským národním baletem a Baletním souborem v Györu. V závěru bych ještě chtěl poznamenat, že by mne potěšilo, kdyby se festival podobného charakteru pořádal i v České republice a důležité baletní soubory Národního divadla v Praze, Národního divadla v Brně, Národního divadla Moravskoslezského a další se mohli společně prezentovat na jedné akci.
3 otázky pro... Attilu Egerháziho, choreografa a uměleckého šéfa baletu Jihočeského divadla
Sezóna 2011/2012 je již minulostí, jak byste ji z pozice uměleckého šéfa jihočeského baletu zhodnotil? Co při ohlédnutí zpět vnímáte jako největší úspěch a naopak, je něco, co podle vás mohlo dopadnout lépe?
Za největší úspěch uplynulé sezony považuji naše představení o třech dějstvích Romeo a Julie, které mělo premiéru 13. dubna 2012 v DK Metropol v Českých Budějovicích a 5. července 2012 před otáčivým hledištěm v Českém Krumlově. Diváci ocenili představení velkým potleskem a velmi pozitivními ohlasy, což je pro nás nejlepší odměnou. Jedná se zatím o největší produkci a věřím, že má regionální přesah. Na přípravách se podíleli i zahraniční hosté - jako asistentka Shiley Esseboom, která působí v souboru Nederlands Dans Theater Jiřího Kyliána, jako kostýmní návrhářka Bregje van Balen a scénografii a světelný design připravila Loes Schakenbos. Děkuji všem za spolupráci a též tanečníkům, neboť takové dílo může vzniknou jedině týmovou prací. Nedá mi to ještě nevzpomenout naše Taneční Delikatesy, které sice měly premiéru 19. listopadu 2010, ale tento komponovaný večer považuji za náš veliký úspěch. Jako jedinému regionálnímu souboru v České republice se nám podařilo tančit Un Ballo v choreografii světově uznávaného umělce a ikony současného tance Jiřího Kyliána. Součástí večera je i dílo Neen-Ya od Václava Kuneše, spoluzakladatele tanečního souboru 420 PEOPLE a má choreografie In and Out. Co mohlo dopadnout lépe? Tato otázka v sobě má více odpovědí, ale hodně se to točí kolem finančního zabezpečení a proto pevně věřím, že se nám v budoucnu podaří oslovit více partnerů, kteří by nás chtěli podpořit. S touto otázkou zápasí určitě všichni z uměleckého světa a proto bych jim popřál též větší finanční podporu.