3 otázky pro… Nikol Šneiderovou, členku PKB nominovanou v rámci širší nominace na Cenu Thálie 2012
rozhovory
Právě teď je pro mě asi největším úspěchem nominace na cenu Thálie za rok 2012. Po pravdě mám radost z každého malého úspěchu a zároveň je nesnáším. Pokaždé když dostanu jen malou pochvalu vím, že o to více se musím snažit. Prozraďte jméno jednoho či dvou choreografů, kterého nejvíce uznáváte. A proč?
Jako choreografa opravdu asi nejvíce uznávám Jiřího Kyliána. Myslím, že posunul taneční umění o velký kus dále. Spousta choreografů se od něj nechává inspirovat a myslím, že dlouhou dobu ještě budou. Zároveň jsem velmi pyšná na to, že je české národnosti. Díky němu a dalším úspěšným světoznámým umělcům si člověk může uvědomit, že nic není nemožné. Každopádně je spousta dalších choreografů, které bych mohla jmenovat. Od některých jsou významná jednotlivá díla, od některých celoživotní práce. Jak se vám pracuje v Pražském komorním baletu?
V pražském komorním baletu se mi pracuje dobře. Myslím, že jsme se sešli jako skupina a to je pro mě velmi důležité, mít kolem sebe přátelské prostředí. Nikol Šneiderová
Vystudovala Taneční centrum Praha, které úspěšně zakončila v roce 2010. Během studií působila ve školním souboru TCP Balet Praha junior. V letech 2010 – 2012 působila v Jihočeském baletu, kde měla možnost tančit v choreografiích Jiřího Kyliána, Mária Radačovského, Václava Kuneše a Attily Egerháziho. V roce 2012 se stala členkou Pražského komorního baletu, kde postupně tančí v choreografiích Kdo je na světě nejmocnější?, Hádej kolik je hvězd, Mono No Aware (H. Turečková), Stabat, Sinfonietta (P. Šmok), aj. V roce 2012 založila spolu se Šimonem Kubáňem soubor Sandalfon dance company.
Nikol Šneiderová byla nominována v rámci širší nominace na Cenu Thálie 2012 za roli Julie v inscenaci Romeo a Julie v nastudování Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?