Česká taneční platforma: Několik otázek pro Lenku Vagnerovou, vedoucí nové Company
rozhovory
Je perfektní být na tomto festivalu, který je určitým výběrem za celou sezónu. Nejen, že tu budeme hrát, ale člověk má možnost vidět i spoustu jiných představení a udělat si nějaký přehled o tom, co uzrálo za ten rok. Samozřejmě je pro nás zajímavé, že festival navštíví hodně zahraničních i českých hostů. Objevuje se tam také velmi široký okruh publika, většinou je jeho složení jiné než obvykle, takže atmosféra je trochu jiná, než na regulérním představení, což je také hezké. Představení Jezdci mělo premiéru v listopadu 2012. Proměnilo se nějak od té doby? Vstoupili do něj noví účinkující, uběhlo několik repríz...
Velmi čerstvě po premiéře nastoupili dva noví tanečníci. Představení je docela hodně náročné fyzicky, je tam spousta akcí a noví tanečníci tam určitě přinesli nového ducha. Teď se již obsazení postupně ustálilo, ale samozřejmě na představení dále pracujeme, hodně věcí se vyvíjí a „vyhraje“, dochází k jemným změnám. Myslím, že pořád je to živé představení, které má kam jít. Ještě jsme ale neměli možnost odehrát takové množství repríz, aby se představení zásadně změnilo, ale už i teď jsou si tanečníci na scéně jistí a začínají si hledat nuance a svoje polohy. Jako jeden z mála souborů pořádáte otevřené zkoušky. Jak taková zkouška s účastí veřejnosti probíhá a jaké s nimi máte dosavadní zkušenosti?
Je to zkouška, která probíhá otevřeně hodinu nebo hodinu a půl, já lidem na začátku k průběhu zkoušky něco k práci řeknu a v poslední části se mohou sami ptát, jak tanečníků, tak mě. Naposled tady bylo docela hodně lidí, kteří jsou úplně mimo taneční obor a přišli se podívat na to, jakým způsobem se takové představení udržuje nebo jak se vlastně zkouší. Jejich otázky byly moc zajímavé. Na konci dubna uvedeš své nové představení s názvem La Loba. Prozradíš nám něco o něm?
Bude to po Jezdcích tentokrát komornější představení. Je to sólo jedné tanečnice a jedné zpěvačky. Doufám, že představení bude hodně vizuální, hudební složka bude hrát stejně velkou roli jako tanec. Spolupracujeme v podobném týmu jako na Jezdcích, Michal Kříž světla, Ivan Acher hudba, Eva Hamouzová zvuk a Anna Solilová kostýmy. Více zatím neprozradím, premiéra je 29. dubna v divadle Ponec.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance