Registrace

„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com

Jana Burkiewiczová se řadí mezi výrazné choreografické tváře českého současného tance. Má za sebou několik úspěšných inscenací pod hlavičkou vlastního souboru Burki&com, spolupracovala ale například i se známým novocirkusovým uskupením Losers, s Operou Národního divadla nebo pravidelně tvoří choreografie pro přehlídku Designblok. I přes veškeré úspěchy však na svém Facebooku oznámila, že kvůli snížení grantové dotace ze strany ministerstva kultury pro rok 2022 pozastavuje činnost souboru. Pamatuji si, že mě zaujala jedna z jejích prvních větších prací s názvem Divočina, marnivost ptačích per, a poté zejména její dílo O medvědovi, který plul na kře s environmentálním apelem. Když jsem si její stanovisko přečetl, rozhodl jsem se Janu přizvat k rozhovoru, aby poodkryla, v jakém stavu se nachází české soubory současného tance a v jakých podmínkách jsou nuceny fungovat.

Jana Burkiewiczová.
Jana Burkiewiczová.

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.