Florent Bergal: Může se stát cokoli!
rozhovory
Já se především zabývám umělcem na scéně. Pro mě je to neopracovaný syrový materiál, v jehož tvůrčí schopnosti musíte mít důvěru. I když za artisty přijdu jenom s koncepcí nebo vizí, vždy se dají do pohybu; nejsou to jen interpreti, ale také autoři. Někdy je mnohem těžší pracovat a tvořit s někým, koho dobře znáte. Naopak skupina lidí, kteří se neznají, je jako nepopsaný list, na který můžete začít nanášet všechny možné odstíny lidského tvůrčího počínání. Je jen důležité být připraven na to, že se může stát cokoli. Už jste si zvolil metodu, kterou budete při spolupráci s artisty používat?
Vycházím z těla. Cirkus, stejně jako tanec, je umění pohybové a umění gest. Jsou to proto jednotlivé pohyby, které evokují slova, nikoli slova, která vytvářejí pohyb. Skrz pohyb a gesto se budou potkávat i artisté v představení Cirkopolis. Ve chvíli, kdy si porozumí na bázi pohybové, může přijít na řadu fúze pohybu a slova. Tak budu protagonisty směřovat ke společnému uměleckému jazyku. Navíc přijíždím do Prahy tvořit s tématy a prostředky, které mou prací stále prostupují: vyhrocené lidské vztahy, rychlost, šílenost, harmonie i smích. Co je nejdůležitější při práci, která je tak krátká a zároveň tolik intenzivní?Během takové práce se člověk musí odpoutat od světa, ponořit se hluboko do sebe a pak to s nejlepším vědomím a svědomím divákům předložit. Co je pro vás při novocirkusové tvorbě nejdůležitější?
Nechat diváky opravdu nahlédnout do středu toho, co děláme, a důvěřovat lidem, s nimiž pracuji. Důležité jsou i smích a rovněž citlivost a schopnost žít v daném okamžiku jako na vznešené planetě. A také je dobré hrát seriózně. Jak byste sám sebe charakterizoval? Jste akrobat, režisér, choreograf?
Jsem vědec, malíř, filozof, vizionář, trochu bojácný, blázen, básník, umělec i politik. Jsem člověk tak trochu od všeho – a to mne naučil cirkus.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?