Jana Vrána: „Projekt Loser(s) byla velká výzva…“
rozhovory
Celkově pro mě projekt Loser(s) byla velká výzva, jelikož se jednalo o první spolupráci jak s Jarkem (choreografem), tak i s kluky (akrobaty a gymnasty). Nakonec to byla nádherná spolupráce, každý z nás musel udělat krok dál a naučit se novým věcem, propojit se se skupinou a zároveň vyniknout.
Dlouho jsi spolupracovala s choreografem Palo Kršiakem a potom jsi uvedla autorské představení. Během toho člověk uvykne specifickým pohybovým vzorcům. Jaké to bylo zkoušet pod vedením Jarka Cemerka, který měl zase jiné a nové nároky?
Autorské tvorbě se věnuji už od dob studia na konzervatoři Duncan Centre, kde je tvorba a improvizace hlavní obor. Uvedla jsem Katarzi, Včely, Magnet, Sfingu a má poslední věc je Electra, která se momentálně hraje v pražském NoD. Vždy mě zajímal u tance můj vlastní pohled, má vlastní cesta… Spolupráce s Palem Kršiakem trvá dodnes, protože jsme na podobné vlně, a to je u tvorby velmi vzácné – vždy, když připravujeme performance, tak se doplňujeme. S Jarkem to byl jinačí druh spolupráce, byla jsem v pozici tanečníka-interpreta a Jarek mě vedl jako choreograf. Byla to úžasná spolupráce, můj projev i mou techniku rozšířil a posunul o velký kus dál – a za to mu velmi děkuji! Tvůj poslední autorský projekt Electra je o vesmíru. Co tě na této oblasti zajímá a fascinuje?
Vesmír je pro mě absolutně fascinující záležitost. Jsem ohromena jeho velikostí a tajemností. Hlavním tématem představení je kosmos a hvězda Electra vzdálená od Země 360 světelných let. Představení, které se dotýká toho, co nemůžeme vidět, na co si nemůžeme sáhnout a na co neznáme odpověď.
Chystám uvedení v Ostravě, určitě si je nenechte ujít... Jana Vrána Jana Vrána absolvovala v roce 2008 konzervatoř Duncan Centre v Praze. Už během studia byla oceněna na mezinárodní choreografické soutěži „Cena Jarmily Jeřábkové“, a poté absolvovala stáž na Institut del Theatre v Barceloně. Důraz klade na vlastní tvorbu (Katharze 2004, Včely 2006, Magnet 2009, Sfinga 2011), v níž zkoumá rozmanité podoby tanečního projevu a zážitky každodenní tělesnosti. Dále pracuje jako taneční interpret a pohybový model pro další média jako je fotografie, film. Spolupracuje s designéry, např. šperkařkou Danou Bezděkovou, módní návrhářkou Petrou Ptáčkovou ad. na fashion shows nebo výtvarných instalacích. K dalším významným spolupracím patří tvorba s choreografkou Angelou Lamprianidou a improvizátorem Martinem Zbrožkem. Interpretačně se podílela na desítkách inscenacích např. v performancích Kateřiny Stupecké (Sunyata – Cena Sazky 2010), bratří Formanů (Kráska a zvíře, Rusalka, ND), Roberta Wilsona (Káťa Kabanová, ND), Pala Krsiaka (Princezna), Dae Men a Jarka Cemerka (Losers).
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?