Registrace

Kateřina Dedková-Franková: „To, že jsem tančila u Šmoka, bylo moje životní štěstí.“

Povídaly jsme si na ztichlé chodbě v Lichtenštejnském paláci na Malé Straně, sídle HAMU, kde Kateřina Dedková-Franková také studovala. Když se řekne její jméno, většina tancemilovné veřejnosti si ji spojí s Pavlem Šmokem, v jehož Pražském komorním baletu (PKB) patnáct let působila. Sešly jsme se u příležitosti jejích kulatin, kdy vstupuje do osmé životní dekády. A to s rozvahou, trochou nostalgie i špetkou skepse, ale jednoznačně s mladistvou energií. Jak se svěřila, studium choreografie nebylo asi tou úplně správnou volbou. Zato rozhodnutí odejít z Národního divadla ke Šmokovi, pro „šmokovce“ k Mistrovi, o němž mluví s respektem a v závěru našeho setkání s velkým dojetím, bylo pro ni, pro PKB a české taneční umění osudové. 

Kateřina Dedková-Franková. Foto: archiv K. Dedkové-Frankové
Kateřina Dedková-Franková. Foto: archiv K. Dedkové-Frankové

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.