Je právě zhruba týden do premiéry tvého nového představení, celovečerního baletu Čarodějův učeň. V jaké fázi příprav se zrovna nacházíte, co právě řešíš?
Dnes proběhla druhá orchestrální zkouška a co se týče choreografie, dokončil jsem dnes poslední scénu, která mi chyběla. Jsem rád, že už nebudu muset stavět choreografii během následujících hlavních zkoušek. Věděl jsem, že budeme mít značný zkouškový deficit, protože ještě před týdnem někteří tanečníci hráli úplně jiné představení. To před spojením souborů Národního divadla a Státní opery Praha nebylo. Mám v představení pár tanečníků původně ze SOP, kde se teď normálně hraje, takže se to trochu kryje. Pokud třeba někdo z prvního obsazení onemocní, tak se druhé obsazení dostane do hlavního zkouškového plánu, ale zároveň hraje v normálním provozu... My se snažíme hodně věcí vychytat dopředu, ovšem ne vždy to úplně funguje. Krejčovny nám ale vycházejí maximálně vstříc, a přestože nám mají dokončené kostýmy dodat až na první hlavní zkoušku, dvě třetiny kostýmů už máme vyzkoušené. První hlavní zkouška je ve čtvrtek (přesně týden před premiérou). Na ní by mělo dojít k propojení všech složek, bude tam už i orchestr, scéna, kostýmy i světla. Bude to pro nás asi hodně těžký den, protože na baletu to většinou funguje tak, že se projedou obě obsazení. Už teď ale vím, že obě prostě nestihneme.
Rozhovor s Janem Kodetem o nové premiéře baletu Národního divadla Čarodějův učeň
V Národním divadle bude mít ve čtvrtek a v pátek premiéru „taneční horor“ Čarodějův učeň, nová produkce baletního souboru, která oživí na scéně starou lužickosrbskou legendu o Krabatovi a tajné škole magických nauk. Choreografem inscenace je Jan Kodet, kterého jsme uprostřed předpremiérového shonu požádali o rozhovor.