Registrace

Rozhovor s Luborem Kvačkem: „V životě je důležitá pokora"

Dne 19. března slaví významné životní jubileum bývalý tanečník Lubor Kvaček, jehož aktivní kariéra je spojena se soubory Slovenského národního divadla v Bratislavě, Armádním uměleckým souborem, Národním divadlem v Brně, Národním divadlem v Praze a Pražským komorním baletem. Pohled na „prkna, co znamenají svět” z trochu jiné perspektivy, mu přinesla profese jevištního mistra, kterou po konci taneční kariéry již řadu let vykonává. Ohlédli jsme se společně za protančenými sezónami a také za obdobími přechodu z role aktivního tanečníka do jiných profesních dimenzí.

 

Brel - Vysockij - Kryl - Sólo pro tři (Lubor Kvaček). Foto: Pavel Hejný.
Brel - Vysockij - Kryl - Sólo pro tři (Lubor Kvaček). Foto: Pavel Hejný.

Začnu tradiční otázkou. Jak jste se k tanci dostal?
K tanci jsem se dostal docela náhodou. Do základní školy přišla paní Šafaříková, která vybírala nadané a „ohebné žáky”, kteří by se mohli věnovat studiu tance na Taneční konzervatoři v Brně. Protože jsem byl velmi aktivní dítě a rád jsem se hýbal, bylo pro mou maminku studium tance přijatelnou volbou a pro mě také. Nástup na konzervatoř nastartoval mou další životní dráhu.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.