Registrace

Rozhovor s Natašou Novotnou o Naharinově B/oleru v Ostravě

Nataša Novotná hostuje jako sólistka v choreografii B/olero Ohada Naharina, které uvádí balet Národního divadla moravskoslezského jako jednu část z večera nazvaného Dva světy / jeden svět. Po zkoušce v sále jsem ji zastavila s několika otázkami.

Nataša Novotná při předávání Ceny Thálie 2008. Foto: archiv 420PEOPLE.
Nataša Novotná při předávání Ceny Thálie 2008. Foto: archiv 420PEOPLE.

V představení se ženy s muži na jevišti nepotkají, tančí odděleně. Tančíš raději v choreografiích společně s muži?
Při samotném představení, které trvá jen několik desítek minut, je mi už vlastně vcelku jedno, zda se dělím o ženskou, či mužskou energii. Jde spíše o hodiny zkoušek na tanečním sále, kdy – jsme-li pouze ženy – po čase jakási mužská energie chybí.

Jakou část B/olera si nejvíce užíváš?
Označit jasně umím spíše tu část, kterou si užívám nejméně: je to ten kousek, kdy jsme na zemi. Protože jsem trémistka, začnu si tanec užívat až po chvíli na jevišti. Paradoxně čím blíže ke konci, tím větší síla a jistota.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.