Bilancování
Působil jsi v Národním divadle v Praze - je po pěti letech v brněnském baletu možné nějaké srovnání a zároveň ohlédnutí za dosavadním působením v Brně?
Národní divadlo Praha je první scéna České republiky a měla by být první ve všech ohledech, proto je první.
Každý by to měl takto vnímat respektovat a brát, jako samozřejmost. V Národním divadle v Praze jsem působil pouze tři roky. První rok, jako asistent choreografie a další dva roky na půl úvazku jako asistent choreografie a půl úvazku jako asistent režie. Balet ND Praha má daleko větší aparát lidí na správě baletu (tajemník, PR, sponzoring, několik produkčních, marketing, ekonom, asistent režie, inspicient atd. a také velký aparát baletních mistrů). Spojením Národního divadlo a Státní opery Praha je jich všech logicky ještě o něco víc.
A proč vlastně srovnávat ND Praha s ND Brno. Každé divadlo (nejen Praha a Brno) má svůj dramaturgický směr, svůj provoz, svoje možnosti, radosti, starosti, i dotace. Balet NDB měl před příchodem Lenky Dřímalové pouze šéfa, dva baletní mistry, pedagoga a tajemníka. Žádné PR, sponzoring, produkční, marketing, ekonoma, asistenta režie atd. Tuto funkci v jedné osobě (pojmenovanou produkční) vytvořila až Lenka Dřímalová. Doba a provoz si to vyžaduje, mělo by to být samozřejmostí. Dokonce i inspicienta si balet půjčoval od opery. Prostě neměl svého. A jestli je Brno považované za druhou největší scénu v ČR, tak byla tato náprava nezbytná, nutná. Dnes má Brno šéfa, zástupce šéfa, dramaturga, čtyři baletní mistry, produkčního, tajemníka i inspicienta.