O festivalu ČTP na webových stránkách uvádíte, že nabízí každoročně to nejlepší z české taneční scény za poslední rok. Jak vlastně probíhá výběr právě toho nejlepšího? Definuje si dramaturgická rada před zahájením výběru nějaká kritéria, podle kterých určuje, co je v současném tanci a pohybovém divadle to nejlepší? A pokud ano, jaká?
Výběr „toho nejlepšího“ vždy záleží na zorném úhlu. Ten náš je každým rokem stále více inklinující k produkcím, o kterých jsme přesvědčeni, že jsou schopny zaujmout v mezinárodním kontextu. Co se líbí v Čechách, není vždy tím, co má šanci v zahraničí, a někdy i naopak. Vycházíme z letitých zkušeností a zároveň jsme velmi otevřeni diskusi. Názorové střety jsou naprosto běžné a patří k práci dramaturgické rady ČTP.
Když mluvíte o šanci uspět v mezinárodním kontextu, co je tedy momentálně v zahraničí in? Jaké trendy, prvky, atributy převažují?
Ono se nedá říct, že by byly přímo nějaké trendy. Ze svých četných návštěv zahraničních platforem a festivalů mám vysledováno, že je zahraniční tvorba velmi různorodá. Díla často přesahují do více žánrů, do divadla, do nového cirkusu, hojně se pracuje s různými prvky nových technologií. Naopak čím dál méně vidím, že by se někdo zajímal čistě jenom o tanec. To, co zajímá nejvíc, je, ať to zní jakkoli fádně jako klišé, originalita.