Se Sergem Ambertem o projektu Šepoty těl
rozhovory
S Arnaudem jsem se seznámil v listopadu 2007, díky pozvání jedné ředitelky divadla, která organizovala umělecká setkání mezi různými umělci. Okamžitě se mezi námi vytvořila umělecká symbióza, souhra a porozumění. Je ve vašem představení nějaká dějová linie nebo se jedná o čistou improvizaci?
Jedná se o naprostou improvizaci po způsobu jazzových muzikantů. Pro nás představuje toto představení něco jako pozvání pro diváky, aby se s námi vydali na cestu do světa naší fantazie a poezie. Znáš v České republice nějaké tanečníky nebo choreografy, se kterými se cítíš blízký nebo kteří tě inspirují?
Hodně jsem pracoval v České republice v období mezi rokem 2001 a 2006, měl jsem velkou chuť vytvořit spojení mezi našimi zeměmi. Díky této spolupráci jsem měl možnost poznat a pracovat s mnoha českými a slovenskými tanečníky. Dnes už mám tuto možnost menší, ale snažím se stále sledovat, co se zde děje a tvoří. Máš nějakou představu, jakému typu publika je určeno vaše představení?
Měli jsme možnost hrát toto představení před velice různorodým publikem. Ze zkušenosti bych proto řekl, že je pro všechny, co v sobě stále mají zvědavost a chuť nechat se unést přítomným okamžikem. Je to představení přístupné všem, navíc je to možnost objevit a poznat výjimečného hudebníka. Toto není poprvé, co budeš hrát v České republice. Myslíš si, že tu tvé práci rozumíme?
Jak už jsem se zmínil, hrál jsem v České republice několik mých představení, také jsem vedl taneční stáže. Myslím, že pracuji s mým vlastním charakteristickým pohybovým slovníkem, který může někoho možná překvapit nebo vyvést z míry. V mé v práci je určitě důležitým prvkem něco, co se odráží od divadla a inspiruje se jím, a pak také osobitý taneční rukopis, kde každý detail má svoji důležitost. Nevím, zda publikum v České republice rozumí mé práci, ale mám pocit, že každé představení bylo pokaždé dobře přijato. Co byla hlavní myšlenka nebo inspirace pro Šepoty těl?
Setkání a porozumění mezi dvěma umělci bez jakýchkoliv ústupků. Poetické putování. Jedinečnost okamžiku.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?