Registrace

Ve velkém divadle jen stěží můžete uvést dílo jako work in progress. Je to ale součást uměleckého procesu, říká Jo Strømgren o inscenaci Okno

Ostravský balet v PONCI – spojení, které se často nevidí. První hrací večer v novém roce, v němž dramaturgii divadla PONEC naplno převzala jeho nově ustanovená umělecká rada (Dagmar Bednáriková, Honza Malík, Sylva Šafková) patřil představení letošní rezidentní umělkyně Nataši Novotné. Choreografka a tanečnice, která nyní dlouhodobě působí jako baletní mistryně v baletu Národního divadla moravskoslezského, zahájila své působení v PONCI poctou tomuto souboru, hostováním inscenace Okno. Ta byla vytvořena za její asistence v květnu loňského roku na míru potřebám souboru uznávaným norským režisérem, dramatikem a choreografem Jo Strømgrenem. Autor si přenos z původního prostoru přijel do Prahy osobně pohlídat a upravit složitý lightdesign pro zájezdovou verzi; přitom se rád nechal vyzpovídat v hledišti po generálce ze svého tvůrčího procesu.

Jo Stromgren. Foto: Jakub Sobotka.
Jo Stromgren. Foto: Jakub Sobotka.

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.