Ve velkém divadle jen stěží můžete uvést dílo jako work in progress. Je to ale součást uměleckého procesu, říká Jo Strømgren o inscenaci Okno
Ostravský balet v PONCI – spojení, které se často nevidí. První hrací večer v novém roce, v němž dramaturgii divadla PONEC naplno převzala jeho nově ustanovená umělecká rada (Dagmar Bednáriková, Honza Malík, Sylva Šafková) patřil představení letošní rezidentní umělkyně Nataši Novotné. Choreografka a tanečnice, která nyní dlouhodobě působí jako baletní mistryně v baletu Národního divadla moravskoslezského, zahájila své působení v PONCI poctou tomuto souboru, hostováním inscenace Okno. Ta byla vytvořena za její asistence v květnu loňského roku na míru potřebám souboru uznávaným norským režisérem, dramatikem a choreografem Jo Strømgrenem. Autor si přenos z původního prostoru přijel do Prahy osobně pohlídat a upravit složitý lightdesign pro zájezdovou verzi; přitom se rád nechal vyzpovídat v hledišti po generálce ze svého tvůrčího procesu.