Již 12. ročník festivalu KoresponDance, jehož hlavní část se po pražském úvodu konala již tradičně v areálu zámku ve Žďáru nad Sázavou, zaujal programově pestrou směsicí tance, akrobacie a fyzického divadla.
Lucie Hayashi
Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D., vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU a japonská studia na Filozofické fakultě UK. Je zakladatelkou Tanečních aktualit, v letech 2010–2017 byla jednatelkou o. s. a následně ředitelkou o. p. s., do roku 2018 šéfredaktorkou.
Pracovala jako asistentka režie Opery Národního divadla v Praze a tajemnice katedry tance HAMU, od roku 2021 je vedoucí katedry. Je členkou rady Tanečního sdružení České republiky, dramaturgické rady České taneční platformy a členkou grantové komise Ministerstva kultury ČR pro profesionální tanec a nonverbální divadlo, festivaly a odbor zahraniční spolupráce. Kromě taneční publicistiky, PR a produkce se věnuje antropologickému výzkumu japonského tance, pravidelně přednáší na mezinárodních konferencích a publikuje odborné studie. Choreograficky spolupracuje na inscenacích japonského divadla, přednáší o japonském tanci a divadle na Ústavu Dálného východu FF UK a katedře tance HAMU, kde vyučuje také základy tanečního managementu a produkce.
Texty autora
Encantado – Kouzlo svobody
Festival TANEC PRAHA letos příhodně zahájila živelná brazilská show Encantado, která nás svou přímostí vytrhla z únavy finišující sezony a vrátila zpět od intelektuálního tápání k základní podstatě.
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
Ani se mi nechtělo věřit, že se blíží další jeho jubileum. Vašek Janeček, dnes už profesor, ale pro mě zkrátka tanečník neustále plný elánu, smíchu, energie a emocí, mi za posledních dvacet let velkým způsobem ovlivnil život.
Jaké to je být taneční manažer?
Úvodní setkání semináře Základy tanečního managementu, který se na katedře tance rozběhl teprve před pár lety, trávíme se studenty choreografie vždy diskuzí nad tím, kdo to vlastně manažer je.
Díky, čau!
„Díky, čau!“ stojí na modré klíčence, kterou si jako cenný artefakt odnáším z letošní konference o spolupráci v kultuře Culture Get Together.
Lyrický portrét Egona Schieleho
Již před více než celým stoletím zemřel ve věku 28 let jeden z předních představitelů evropského expresionismu Egon Schiele (1890–1918), který spolu s Gustavem Klimtem a Oskarem Kokoschkou nastolil ve Vídni novou éru malířství.
KoresponDance – Tanec v moci genia loci
Sedím u okýnka ve vlaku a pozoruji klidnou letní krajinu. Cestou z Prahy do Posázaví si přisedají různé skupinky výletníků, rodin, trampů i dětí z tábora, všichni plni očekávání prázdninových zážitků. Kdo z nich asi jede také jako já do Žďáru na KoresponDance?
Léto s butó v Altě a Venuši
Pražské prostory Venuše ve Švehlovce a Studio ALTA se začátkem léta spojily se zajímavou výzvou, když pozvaly tři lektory tance butó k vedení masterclass a za účast na nich nabídli účastníkům navíc stipendium.
Šest otázek k jubileu Yvony Kreuzmannové
Šedesát, to je v mnoha ohledech pomyslná hranice úspěchu. Třeba ve znalostních testech nebo grantových žádostech. Je to hranice, která dělí nadprůměrné od průměrných.
Naharinova provokativní Hora zvedla Ostravu ze židlí
Soubor baletu Národního divadla moravskoslezského dlouhodobě udivuje svou odvahou prezentovat svým divákům vedle baletních klasických titulů i proslulé současné choreografy.
KoresponDance a žďárské žáby v hrnci
Většina našich čtenářů už tuší, že když si Marie Kinsky něco umane, vloží do toho veškerou svou energii a vytrvalost. Její víra a houževnatost si zvykla překonávat překážky i omyly a právě neustálý pohon vpřed a nakažlivý optimismus dostaly i malý regionální festival ve Žďáru nad Sázavou na špičku festivalového klání v současném tanečním umění.
Androidka Anička uzavírá kruh Laterny magiky
Po dvou letech přiškrcené kultury se v závěru letošní sezony roztrhl pytel s festivaly. Kromě potřeby prezentovat vlastní umění k tomu vedla zřejmě i nutnost dohnat vzájemné kontakty mezi umělci, vynahradit nemožnost cestování a sdílení nových trendů.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela Irina Andreeva
zprávy -
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
zprávy -
Jižní Svéráz – Nový divadelní site-specific festival rozkrývá tajemné příběhy opuštěných míst
recenze -
Bubeníček International Ballet Gala šlo na ruku prázdninovým divákům
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů