Většina našich čtenářů už tuší, že když si Marie Kinsky něco umane, vloží do toho veškerou svou energii a vytrvalost. Její víra a houževnatost si zvykla překonávat překážky i omyly a právě neustálý pohon vpřed a nakažlivý optimismus dostaly i malý regionální festival ve Žďáru nad Sázavou na špičku festivalového klání v současném tanečním umění.
Lucie Hayashi

Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D. vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU a japonská studia na Filozofické fakultě UK. Je zakladatelkou Tanečních aktualit, v letech 2010–2017 byla jednatelkou o.s. a následně ředitelkou o.p.s., do roku 2018 šéfredaktorkou.
Pracuje jako asistentka režie Opery Národního divadla v Praze a tajemnice katedry tance HAMU. Je členkou rady Tanečního sdružení České Republiky, dramaturgické rady České taneční platformy a členkou grantové komise Ministerstva kultury ČR pro profesionální tanec a nonverbální divadlo, festivaly a odbor zahraniční spolupráce. Kromě taneční publicistiky, PR a produkce se věnuje antropologickému výzkumu japonského tance, pravidelně přednáší na mezinárodních konferencích a publikuje odborné studie. Choreograficky spolupracuje na inscenacích japonského divadla, přednáší o japonském tanci a divadle na Ústavu dálného východu FF UK a katedře tance HAMU, kde vyučuje také základy tanečního managementu a produkce.
Texty autora
Androidka Anička uzavírá kruh Laterny magiky
Po dvou letech přiškrcené kultury se v závěru letošní sezony roztrhl pytel s festivaly. Kromě potřeby prezentovat vlastní umění k tomu vedla zřejmě i nutnost dohnat vzájemné kontakty mezi umělci, vynahradit nemožnost cestování a sdílení nových trendů.
Kulatý stůl na téma financování tanečních a pohybových festivalů
Tento ročník udělování grantů na MKČR přinesl spoustu nepříjemných konfrontací jak mezi samotnými žadateli, tak mezi členy odborné komise a pracovníky MKČR.
Úvahy nad psaním o tanci umožnily nahlédnout do povolání tanečních kritiků
Proč a pro koho píšeme? Co přináší teoretická reflexe rozvoji tanečního umění? Jaké jsou podmínky, překážky a radosti psaní o tanci?
Dustin Klein, tvůrce baletu Vyhoďme ho z kola ven v Plzni: „Na velikosti scény nebo souboru nezáleží…“
Plzeňský balet si pro své publikum připravil další zajímavý titul pro mládež i dospělé. Oscary ověnčený film Miloše Formana Přelet nad kukaččím hnízdem na motivy románu Kena Keseyho, v češtině překládaný jako Vyhoďme ho z kola ven, převedl do jazyka tanečního divadla mladý německý choreograf Dustin Klein.
Michal Štípa odchází z Olomouce: „Asi mi přebývala upřímnost a otevřenost.“
Po třech letech na pozici uměleckého šéfa v olomouckém baletu se bývalý první sólista Národního divadla rozhodl současnou funkci na konci sezóny 2021/2022 opustit.
Zázrak (s)tvoření – Laterna magika pro nejmenší
„Mami, napiš, že to bylo úžasné!“ přesvědčují mě obě děti (4 a 6 let), které jsem si vzala s sebou místo lakmusového papírku na Zázrak (s)tvoření – první inscenaci Laterny magiky pod novým uměleckým šéfem.
Dimitris Papaioannou: „Zjistil jsem, že můžu být lepší malíř na scéně než na papíře.“
Po dlouhém vyjednávání se kurátorkám festivalu Tanec Praha konečně podařilo získat světoznámého řeckého režiséra Dimitriho Papaioannoua do Čech. Se svým novým dílem Transverse Orientation vystoupí po tři večery...
Václav Janeček (AMU) a David Strnad (JAMU): „Jedinou možností je návrat studentů na taneční sály a do výuky.“
Vysoké umělecké školy volají spolu s ostatními po rozvolnění nelogických opatření a návratu k výuce, kterou nelze nahradit distančním režimem.
Radim Vizváry: „Rád bych se vrátil k myšlence pánů Radoka a Svobody, že Laterna magika je multimediální divadlo a prostor pro experiment.“
Již před půl rokem byl Radim Vizváry osloven ke spolupráci s Laternou magikou, nejdříve k reprezentaci na Expu, tvorbě nové inscenace a nakonec k uměleckému vedení souboru.
Jak učit tanec jinak online
V sobotu 14. listopadu se uskutečnila konference Umění online? pořádaná Národním informačním a poradenským střediskem pro kulturu (NIPOS).
My na tom děláme!
Jedním z patologických jevů dnešní společnosti je přehnaná činorodost. Spolu s ní se pak dostavují výčitky nedostatečné produktivity a perfekce ve všech oblastech života.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří