„Díky, čau!“ stojí na modré klíčence, kterou si jako cenný artefakt odnáším z letošní konference o spolupráci v kultuře Culture Get Together.
Lucie Hayashi

Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D. vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU a japonská studia na Filozofické fakultě UK. Je zakladatelkou Tanečních aktualit, v letech 2010–2017 byla jednatelkou o.s. a následně ředitelkou o.p.s., do roku 2018 šéfredaktorkou.
Pracuje jako asistentka režie Opery Národního divadla v Praze a tajemnice katedry tance HAMU. Je členkou rady Tanečního sdružení České Republiky, dramaturgické rady České taneční platformy a členkou grantové komise Ministerstva kultury ČR pro profesionální tanec a nonverbální divadlo, festivaly a odbor zahraniční spolupráce. Kromě taneční publicistiky, PR a produkce se věnuje antropologickému výzkumu japonského tance, pravidelně přednáší na mezinárodních konferencích a publikuje odborné studie. Choreograficky spolupracuje na inscenacích japonského divadla, přednáší o japonském tanci a divadle na Ústavu dálného východu FF UK a katedře tance HAMU, kde vyučuje také základy tanečního managementu a produkce.
Texty autora
Lyrický portrét Egona Schieleho
Již před více než celým stoletím zemřel ve věku 28 let jeden z předních představitelů evropského expresionismu Egon Schiele (1890–1918), který spolu s Gustavem Klimtem a Oskarem Kokoschkou nastolil ve Vídni novou éru malířství.
KoresponDance – Tanec v moci genia loci
Sedím u okýnka ve vlaku a pozoruji klidnou letní krajinu. Cestou z Prahy do Posázaví si přisedají různé skupinky výletníků, rodin, trampů i dětí z tábora, všichni plni očekávání prázdninových zážitků. Kdo z nich asi jede také jako já do Žďáru na KoresponDance?
Léto s butó v Altě a Venuši
Pražské prostory Venuše ve Švehlovce a Studio ALTA se začátkem léta spojily se zajímavou výzvou, když pozvaly tři lektory tance butó k vedení masterclass a za účast na nich nabídli účastníkům navíc stipendium.
Šest otázek k jubileu Yvony Kreuzmannové
Šedesát, to je v mnoha ohledech pomyslná hranice úspěchu. Třeba ve znalostních testech nebo grantových žádostech. Je to hranice, která dělí nadprůměrné od průměrných.
Naharinova provokativní Hora zvedla Ostravu ze židlí
Soubor baletu Národního divadla moravskoslezského dlouhodobě udivuje svou odvahou prezentovat svým divákům vedle baletních klasických titulů i proslulé současné choreografy.
KoresponDance a žďárské žáby v hrnci
Většina našich čtenářů už tuší, že když si Marie Kinsky něco umane, vloží do toho veškerou svou energii a vytrvalost. Její víra a houževnatost si zvykla překonávat překážky i omyly a právě neustálý pohon vpřed a nakažlivý optimismus dostaly i malý regionální festival ve Žďáru nad Sázavou na špičku festivalového klání v současném tanečním umění.
Androidka Anička uzavírá kruh Laterny magiky
Po dvou letech přiškrcené kultury se v závěru letošní sezony roztrhl pytel s festivaly. Kromě potřeby prezentovat vlastní umění k tomu vedla zřejmě i nutnost dohnat vzájemné kontakty mezi umělci, vynahradit nemožnost cestování a sdílení nových trendů.
Kulatý stůl na téma financování tanečních a pohybových festivalů
Tento ročník udělování grantů na MKČR přinesl spoustu nepříjemných konfrontací jak mezi samotnými žadateli, tak mezi členy odborné komise a pracovníky MKČR.
Úvahy nad psaním o tanci umožnily nahlédnout do povolání tanečních kritiků
Proč a pro koho píšeme? Co přináší teoretická reflexe rozvoji tanečního umění? Jaké jsou podmínky, překážky a radosti psaní o tanci?
Dustin Klein, tvůrce baletu Vyhoďme ho z kola ven v Plzni: „Na velikosti scény nebo souboru nezáleží…“
Plzeňský balet si pro své publikum připravil další zajímavý titul pro mládež i dospělé. Oscary ověnčený film Miloše Formana Přelet nad kukaččím hnízdem na motivy románu Kena Keseyho, v češtině překládaný jako Vyhoďme ho z kola ven, převedl do jazyka tanečního divadla mladý německý choreograf Dustin Klein.
Michal Štípa odchází z Olomouce: „Asi mi přebývala upřímnost a otevřenost.“
Po třech letech na pozici uměleckého šéfa v olomouckém baletu se bývalý první sólista Národního divadla rozhodl současnou funkci na konci sezóny 2021/2022 opustit.
NEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky
Josef Bartoš
Vzpomněl jsem si na onu předpověd autorů prvního komentáře o tom, že Krajina těla je horkým kandidátem na Ceny Thálie.…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Michal Sedivy
toto predstaveni jsem videl diky pratelum, kteri mne chteli potesit a prekvapit; udelali mi velikou radost svym cinem, a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Jana
Představení libereckého divadla - Mauglí, je mimořádně povedené a nádherné. Krásná hudba i scéna, vynikající výkony…DFXŠ zve na premiéru baletu Mauglí
Tom
Odborná témata fungují trošičku jinak.Pokud novinář rozumí zdravotnictví, nepotřebuje se ptát expertů. Pokud novinář…
Taneční publicista není PR agentura
Jiří Vacek
Dobrý den, mám tu čest přihlásit se k tomu, že paní Miroslavu Pešíkovou, primabalerinu Národního divadla, znám osobně z…K výročí Miroslavy Pešíkové