Již za pár dní se pražské divadlo X10 stane dějištěm nevšedního, v České republice dosud nevídaného zážitku. Tanečně-performativní instalace s názvem 6 DEGREES spojí živý performance art a digitální prostředí virtuální a smíšené reality.
Rozálie Andělová
Rozálie Andělová je překladatelka, tanečnice a herečka z Prahy. K performativním umění měla vždy velmi blízko, již během studií na česko-francouzském gymnáziu Jana Nerudy spoluzakládala dramatický spolek v anglickém jazyce a mnoho let soutěžila ve skupinových choreografiích Street Dance za pražskou BDS Academy. Po maturitě studovala Anglistiku-Amerikanistiku a Francouzštinu pro mezikulturní komunikaci na pražské Filozofické fakultě, kde momentálně dokončuje Mgr. obor Anglofonní literatury a kultury se zaměřením na současnou britskou dramatiku. V rámci své bakalářské práce přeložila publikaci o působení Ballets russes a jejich vlivu na vývoj moderního tance, během studií také navázala jako překladatelka spolupráci s neziskovými organizacemi, filmovými produkcemi a platformu Dramox, pro níž přeložila desítky divadelních her ze všech koutů světa.
V divadle a tanci se po teoretické i praktické stránce pravidelně vzdělává prostřednictvím workshopů v ČR i zahraničí (Mohammed Bani Hani, Connor Schumacher, Eva Moberg, Odin Teatret Holstebro, Royal Academy of Dramatic Art v Londýně aj.). Roku 2021 absolvovala v rámci stipendijního programu kulturně-diplomatickou stáž v Českém centru v Londýně a roku 2023 byla součástí dvouměsíčního programu Contemporary Theatre and Performance, organizovaného asociací skotských univerzit (SUISS). Během studijního pobytu na skotské University of Edinburgh působila jako herečka a asistentka produkce v divadle Bedlam a mísní Shakespearovské společnosti, s níž nazkoušela několik představení včetně moderního podání Shakespearova Julia Caesara. V rámci této spolupráce se představila také na divadelním festivalu Fringe 2023 v tanečně-dramatické interpretaci Euripidovy Hekabé, pro které vytvořila původní choreografii. Jako tanečnice, herečka a dramatička se pravidelně podílí na nezávislých divadelních projektech spolku Dark Bark Drama a v různých kapacitách příležitostně vypomáhá na pražské FAMU.
Texty autora
KoresponDance – Nejen tanec mezi kapkami deště ve Žďáru nad Sázavou
Již 12. ročník festivalu KoresponDance, jehož hlavní část se po pražském úvodu konala již tradičně v areálu zámku ve Žďáru nad Sázavou, zaujal programově pestrou směsicí tance, akrobacie a fyzického divadla.
Out of Control – Kouzlo náhody aneb Taneční polyfonie
Uskupení Dočasná Company představuje již pátý společný projekt, ve kterém tanečníci hrají a hudební nástroje tančí.
Ambush – Taková normální rodinka aneb taneční (psycho)magie dle Jodorowského
Divadlo KD Mlejn hostilo další ze série tanečních večerů složených z děl současných studentů HAMU. Volně inspirovaná životem a autobiografií kultovního filmaře Alejandra Jodorowského, choreografie Ambush absolventky Šárky Říhové otevírá témata bolestivé minulosti a zpracování životních traumat.
Four more – Ženská těla oděná do šerosvitu
Co znamená být ženou? Jak na ženy nahlížíme? A jak se vidí ony samy? V rámci letošního již 9. ročníku pražské divadelní přehlídky Venušiny dny, věnované ženskému autorskému divadlu, se představilo i polské divadelní uskupení Teatr a Part.
Malá Inventura: Climax, Attracted by Repulsion, Fatamorgana – Každý po svém, a přece společně
Letošní 22. ročník festivalu Malá inventura uvedl trojici představení, v nichž je tanec nejen formou, ale přímo hybatelem děje.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela Irina Andreeva
zprávy -
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
zprávy -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Jižní Svéráz – Nový divadelní site-specific festival rozkrývá tajemné příběhy opuštěných míst
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů