Letošní 22. ročník festivalu Malá inventura uvedl trojici představení, v nichž je tanec nejen formou, ale přímo hybatelem děje.
Rozálie Andělová
Rozálie Andělová je překladatelka, tanečnice a herečka z Prahy. K performativním umění měla vždy velmi blízko, již během studií na česko-francouzském gymnáziu Jana Nerudy spoluzakládala dramatický spolek v anglickém jazyce a mnoho let soutěžila ve skupinových choreografiích Street Dance za pražskou BDS Academy. Po maturitě studovala Anglistiku-Amerikanistiku a Francouzštinu pro mezikulturní komunikaci na pražské Filozofické fakultě, kde momentálně dokončuje Mgr. obor Anglofonní literatury a kultury se zaměřením na současnou britskou dramatiku. V rámci své bakalářské práce přeložila publikaci o působení Ballets russes a jejich vlivu na vývoj moderního tance, během studií také navázala jako překladatelka spolupráci s neziskovými organizacemi, filmovými produkcemi a platformu Dramox, pro níž přeložila desítky divadelních her ze všech koutů světa.
V divadle a tanci se po teoretické i praktické stránce pravidelně vzdělává prostřednictvím workshopů v ČR i zahraničí (Mohammed Bani Hani, Connor Schumacher, Eva Moberg, Odin Teatret Holstebro, Royal Academy of Dramatic Art v Londýně aj.). Roku 2021 absolvovala v rámci stipendijního programu kulturně-diplomatickou stáž v Českém centru v Londýně a roku 2023 byla součástí dvouměsíčního programu Contemporary Theatre and Performance, organizovaného asociací skotských univerzit (SUISS). Během studijního pobytu na skotské University of Edinburgh působila jako herečka a asistentka produkce v divadle Bedlam a mísní Shakespearovské společnosti, s níž nazkoušela několik představení včetně moderního podání Shakespearova Julia Caesara. V rámci této spolupráce se představila také na divadelním festivalu Fringe 2023 v tanečně-dramatické interpretaci Euripidovy Hekabé, pro které vytvořila původní choreografii. Jako tanečnice, herečka a dramatička se pravidelně podílí na nezávislých divadelních projektech spolku Dark Bark Drama a v různých kapacitách příležitostně vypomáhá na pražské FAMU.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média