Hrozba „cancel culture“ v umění
Minulý týden šokovala taneční svět zpráva o smrti pouze pětatřicetiletého britského choreografa Liama Scarletta. Okolnosti jeho konce nejsou zatím známy, přesto reakce řady osobností tance, zejména z řad členů Královského baletu v Londýně, jehož byl Scarlett členem, nejdříve jako tanečník a poté jako residenční choreograf, na sebe nenechaly dlouho čekat. V souvislosti s jeho obviněním z nevhodného chování vůči studentům školy Královského baletu byl Scarlett před rokem propuštěn a Královský balet s ním přerušil veškerou spolupráci. Tento postup zkopírovaly téměř všechny světové baletní soubory, které do té doby uváděly jeho balety, a tak můžeme říci, že jeho kariéra byla téměř zastavena. Přestože vyšetřování nepřineslo žádné výsledky a z ničeho nebyl usvědčen, jeho profesionální život víceméně skončil. Rozhodl se tedy ukončit i ten osobní?