V rámci druhé poloviny červnového programu Tance Praha byl uveden další ze site-specific projektů, kterým festival výrazným způsobem oživil ulice hlavního města.
Kristina Soukupová

MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (koncert v newyorské Carnegie hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Nyní působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikál “Tarzan” v divadle Hybernia) a příležitostně jako vokalistka Marie Rottrové.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005.
Texty autora
Romeo a Julie – Veronští milenci zpět v Národním divadle
Po poměrně dlouhé pauze se letos do repertoáru našeho prvního baletního souboru vrací jeden z nejoblíbenějších titulů, a to Romeo a Julie.
Spára: průniky aneb Na cestě s mladou generací
Na konci listopadu hostilo divadlo Ponec mladé taneční tvůrce, kteří mají společnou základnu – Konzervatoř Duncan centre.
Call Alice – Osaměle, ale přesto ve dvou
Uplynul již téměř rok od doby, kdy tanečnice a choreografka Tereza Ondrová prezentovala video esej s názvem IN BE-TWEEN (8. prosince 2020).
Nová generace HAMU – Třetí ročník a jeho týmová práce
S novým akademickým rokem se tradičně vrátily i večery Nové generace, platforma studentů choreografie na katedře tance HAMU.
Witness – Stromy v hlubinách světla
Stromy provázejí lidi na jejich cestě světem, jsou přítomny ve všech dimenzích zeměkoule a často přezdívané plíce planety.
Silent – Tenká hranice mezi samotou a sdílením
Náměstí Václava Havla. V nedělním odpoledni se na rohu třepotá vlajka s nápisem Temporary Collective. Uskupení Petry Tejnorové a Terezy Ondrové tak dává najevo, že dočasně opanovalo tento prostor, a nabízí vstupenku do světa performance s názvem Silent.
A Quiet Evening of Dance – Intenzivní ticho Williama Forsytha
Nezvyklá doba přináší i příjemné změny. Festival Tanec Praha, jehož program je, chtělo by se říci od nepaměti, ukotven v měsíci červnu, si letos počkal se svou událost sezóny až na září.
INspiraCe – Proud taneční a hudební energie vlévající krev do žil
Divadlo Archa uvedlo na sklonku léta novou premiéru souboru 420PEOPLE, která vznikla propojením s neméně známým hudebním tělesem, a to orchestrem BERG.
Kdo se směje s Harlekingem?
Zřejmě každý z nás má alespoň letmé povědomí o základních charakterech postav z italské commedie dell’arte. Mezi nejznámější patří komediální figura sluhy – harlekýna, kterou se inspirovali italští umělci působící v Německu Ginevra Panzetti a Enrico Ticconi.
Jak se žilo tanečním kritikům v době pandemie?
Dne 15. června 2021 proběhla ve virtuálním prostoru panelová diskuze na téma Taneční kritika za časů korony. Jednalo se o první akci v rámci nového projektu Dance and Performing Arts Criticism in Europe...
Hrozba „cancel culture“ v umění
Minulý týden šokovala taneční svět zpráva o smrti pouze pětatřicetiletého britského choreografa Liama Scarletta. Okolnosti jeho konce nejsou zatím známy...
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Ingrid Berankova Ambruzova
Dobrý den, ráda bych reagovala na tento článek, který mi připadá, jako poněkud umělé a zbytečné hledání problému tam,…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří