Marta Trpišovská, tanečnice, choreografka a pedagožka, na scéně současného tance u nás působí již nějaký ten pátek. Její činnost je bohatá a její fokus se během let proměňuje.
Kristina Soukupová

MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (koncert v newyorské Carnegie hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Od roku 2002 působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikály “Tarzan” v divadle Hybernia a "Branický zázrak" v divadle Na Fidlovačce) a příležitostně jako vokalistka Marie Rottrové.
Texty autora
Divoká jízda Jeníčka a Mařenky
Divadlo Minor v polovině října uvedlo nové představení pro dětského diváka, tentokrát klasickou pohádku O Jeníčkovi a Mařence. Ke spolupráci přizvalo Lenku Vagnerovou a její skupinu.
Udržitelnost tanečních médií – Inspirativní setkání se zahraničními redaktory
Dlouhodobou strategií Tanečních aktualit je rozvíjet nejen reflexi tanečního umění, ale pečovat i o ty, kteří se této reflexi věnují. Poskytovat nové informace, impulsy a příklady dobré praxe ze zahraničí.
Stále stejný příběh – Pohroužení do zvukových krajin pohybu
Novou divadelní sezónu v divadle PONEC otevřela nová produkce, která vznikla ve spolupráci choreografky Mirky Eliášové, hudební skladatelky Jany Vöröšové a orchestru BERG.
Daniela Machová: „Taneční aktuality pro mě vždycky byly a stále jsou obrovskou školou života“
Přinášíme slíbenou druhou část rozhovoru Daniely Machové a Kristiny Soukupové, dlouholetých členek redakce Tanečních aktualit. Dnes slaví kulaté jubileum Daniela Machová, současná ředitelka Tanečních aktualit.
Dlouholeté členky redakce Tanečních aktualit ve speciálním dvojrozhovoru: „Tanec byl pro mě zjevením“, říká Kristina Soukupová
Danielu Machovou a Kristinu Soukupovou pojí stejný rok narození a v jejich cestě životem i kariérou se dají nalézt určité paralely.
Grand Jeté – Stylový „otvírák” Tance Praha
Letošní ročník Mezinárodního festivalu Tanec Praha nese úctyhodné pořadové číslo 35. Jeho program je, jak jsme již za ta léta zvyklí, geograficky rozkročen přes celou Českou republiku.
WHY THINGS GO WRONG – Nesnesitelná bezohlednost bytí
Choreografka Sylva Šafková představila v březnu pod hlavičkou skupiny 420PEOPLE svoji novou kreaci inspirovanou tentokrát knižní předlohou.
Lucie Hayashi na prahu čtyřicítky: „Moje životní puzzle zapadlo do sebe“
Vedoucí katedry tance HAMU, zakladatelka Tanečních aktualit a jejich někdejší šéfredaktorka, asistentka režie Opery Národního divadla, specialistka na japonský tanec…
City Horses – V poklusu Prahou se stádem hrdých žen
V rámci druhé poloviny červnového programu Tance Praha byl uveden další ze site-specific projektů, kterým festival výrazným způsobem oživil ulice hlavního města.
Romeo a Julie – Veronští milenci zpět v Národním divadle
Po poměrně dlouhé pauze se letos do repertoáru našeho prvního baletního souboru vrací jeden z nejoblíbenějších titulů, a to Romeo a Julie.
Spára: průniky aneb Na cestě s mladou generací
Na konci listopadu hostilo divadlo Ponec mladé taneční tvůrce, kteří mají společnou základnu – Konzervatoř Duncan centre.
NEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Lukáš Slavický
Jen bych rád připomněl paní Benoniové, že první soubor, který zpracoval tento titul jako taneční představení v ČR, byl…Tramvaj do stanice Touha – Whisky, sex a kouř cigaret
Jana Bohutínská
Díky za tenhle postoj. Je děsivé číst, že print vs. net je pořád klíčové téma. Podobným diskusím se už vlastně dost…Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií
Gitta
Krásny článek. Ráda jsem si přečetla. Mistra jsem znala v letech šedesátych a sedmdesatych. Pracovala jsem pod nimna…Před 110 lety se narodil Boris Milec
Roman Vašek
Milá Lucie,dovolím si na okraj tvé glosy "přihřát svou polívčičku". Máš pravdu a já se to pokusím doložit konkrétními…
Ucpaný systém
Jakub
Kategorický imperativ je odporná záležitost. Je svazující a ponižující. Ohavné ničit tak něčí autonomii.Kněz…
Kant v hledišti
Kata Zagorski
Ahoj Pepo,dík za odpoveď. Podobné zverstvá sa môžu veľmi ľahko odohrať aj v ČR, ale verím, že sa neodohrajú. Ja som…
Podpoříte s námi Manželství pro všechny?
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií