Festival TANEC PRAHA si pro svůj červnový program již tradičně vybírá mezi produkcemi, které zabodovaly v evropské síti Aerowaves podporující začínající choreografy.
Kristina Soukupová
MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005, kde působí dodnes, aktuálně v projektech Taneční aktuality a Dance Context Webzine.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Od roku 2024 je tajemnicí Katedry tance HAMU.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (Carnegie Hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Od roku 2002 působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikály “Tarzan” v divadle Hybernia a "Branický zázrak" v divadle Na Fidlovačce, muzikály "Rebelové", "Sněhová královna" a "Dracula" v Hudebním divadle Karlín) a také jako vokalistka Marie Rottrové.
Texty autora
Na fotbal do divadla aneb VIVAT MESSI
Messi. Kouzelné slůvko. Příjmení, které stačí jen letmo vyslovit a drtivá většina kluků rozmanitého věku ví, o kom je řeč.
IHOPEIWILL – S nadějí do zápasu s liniemi budoucnosti
Skupinu tří výrazných umělkyň, které již několik let tvoří společné projekty pod značkou threeiscompany, hostilo divadlo PONEC.
Louskáček od Burkicom: Jiskřivý rej v duchu vánočního kouzla
Soubor Burkicom v čele s choreografkou Janou Burkiewiczovou připravil ve vánočním čase nové představení pro celou rodinu nazvané jednoduše Louskáček. Tento titul je se zimním obdobím neodlučitelně spjatý, a to zejména jeho verze ve stylu klasického baletu.
Tanec a slova v nekonečném proplétání
Nedávno se mi dostala do ruky útlá knížka pojmenovaná jednoduše work/world, tedy práce/svět. Jejím autorem je britský taneční publicista Sanjoy Roy, s jehož texty se můžete setkávat na webu Springback Magazine či na stránkách deníku The Guardian.
Kolečko: Ověřitelé aneb Představivost nemá hranic
Marta Trpišovská, tanečnice, choreografka a pedagožka, na scéně současného tance u nás působí již nějaký ten pátek. Její činnost je bohatá a její fokus se během let proměňuje.
Divoká jízda Jeníčka a Mařenky
Divadlo Minor v polovině října uvedlo nové představení pro dětského diváka, tentokrát klasickou pohádku O Jeníčkovi a Mařence. Ke spolupráci přizvalo Lenku Vagnerovou a její skupinu.
Udržitelnost tanečních médií – Inspirativní setkání se zahraničními redaktory
Dlouhodobou strategií Tanečních aktualit je rozvíjet nejen reflexi tanečního umění, ale pečovat i o ty, kteří se této reflexi věnují. Poskytovat nové informace, impulsy a příklady dobré praxe ze zahraničí.
Stále stejný příběh – Pohroužení do zvukových krajin pohybu
Novou divadelní sezónu v divadle PONEC otevřela nová produkce, která vznikla ve spolupráci choreografky Mirky Eliášové, hudební skladatelky Jany Vöröšové a orchestru BERG.
Daniela Machová: „Taneční aktuality pro mě vždycky byly a stále jsou obrovskou školou života“
Přinášíme slíbenou druhou část rozhovoru Daniely Machové a Kristiny Soukupové, dlouholetých členek redakce Tanečních aktualit. Dnes slaví kulaté jubileum Daniela Machová, současná ředitelka Tanečních aktualit.
Dlouholeté členky redakce Tanečních aktualit ve speciálním dvojrozhovoru: „Tanec byl pro mě zjevením“, říká Kristina Soukupová
Danielu Machovou a Kristinu Soukupovou pojí stejný rok narození a v jejich cestě životem i kariérou se dají nalézt určité paralely.
Grand Jeté – Stylový „otvírák” Tance Praha
Letošní ročník Mezinárodního festivalu Tanec Praha nese úctyhodné pořadové číslo 35. Jeho program je, jak jsme již za ta léta zvyklí, geograficky rozkročen přes celou Českou republiku.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance