Festival TANEC PRAHA si pro svůj červnový program již tradičně vybírá mezi produkcemi, které zabodovaly v evropské síti Aerowaves podporující začínající choreografy.
Kristina Soukupová
MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005, kde působí dodnes, aktuálně v projektech Taneční aktuality a Dance Context Webzine.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Od roku 2024 je tajemnicí Katedry tance HAMU.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (Carnegie Hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Od roku 2002 působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikály “Tarzan” v divadle Hybernia a "Branický zázrak" v divadle Na Fidlovačce, muzikály "Rebelové", "Sněhová královna" a "Dracula" v Hudebním divadle Karlín) a také jako vokalistka Marie Rottrové.
Texty autora
Na fotbal do divadla aneb VIVAT MESSI
Messi. Kouzelné slůvko. Příjmení, které stačí jen letmo vyslovit a drtivá většina kluků rozmanitého věku ví, o kom je řeč.
IHOPEIWILL – S nadějí do zápasu s liniemi budoucnosti
Skupinu tří výrazných umělkyň, které již několik let tvoří společné projekty pod značkou threeiscompany, hostilo divadlo PONEC.
Louskáček od Burkicom: Jiskřivý rej v duchu vánočního kouzla
Soubor Burkicom v čele s choreografkou Janou Burkiewiczovou připravil ve vánočním čase nové představení pro celou rodinu nazvané jednoduše Louskáček. Tento titul je se zimním obdobím neodlučitelně spjatý, a to zejména jeho verze ve stylu klasického baletu.
Tanec a slova v nekonečném proplétání
Nedávno se mi dostala do ruky útlá knížka pojmenovaná jednoduše work/world, tedy práce/svět. Jejím autorem je britský taneční publicista Sanjoy Roy, s jehož texty se můžete setkávat na webu Springback Magazine či na stránkách deníku The Guardian.
Kolečko: Ověřitelé aneb Představivost nemá hranic
Marta Trpišovská, tanečnice, choreografka a pedagožka, na scéně současného tance u nás působí již nějaký ten pátek. Její činnost je bohatá a její fokus se během let proměňuje.
Divoká jízda Jeníčka a Mařenky
Divadlo Minor v polovině října uvedlo nové představení pro dětského diváka, tentokrát klasickou pohádku O Jeníčkovi a Mařence. Ke spolupráci přizvalo Lenku Vagnerovou a její skupinu.
Udržitelnost tanečních médií – Inspirativní setkání se zahraničními redaktory
Dlouhodobou strategií Tanečních aktualit je rozvíjet nejen reflexi tanečního umění, ale pečovat i o ty, kteří se této reflexi věnují. Poskytovat nové informace, impulsy a příklady dobré praxe ze zahraničí.
Stále stejný příběh – Pohroužení do zvukových krajin pohybu
Novou divadelní sezónu v divadle PONEC otevřela nová produkce, která vznikla ve spolupráci choreografky Mirky Eliášové, hudební skladatelky Jany Vöröšové a orchestru BERG.
Daniela Machová: „Taneční aktuality pro mě vždycky byly a stále jsou obrovskou školou života“
Přinášíme slíbenou druhou část rozhovoru Daniely Machové a Kristiny Soukupové, dlouholetých členek redakce Tanečních aktualit. Dnes slaví kulaté jubileum Daniela Machová, současná ředitelka Tanečních aktualit.
Dlouholeté členky redakce Tanečních aktualit ve speciálním dvojrozhovoru: „Tanec byl pro mě zjevením“, říká Kristina Soukupová
Danielu Machovou a Kristinu Soukupovou pojí stejný rok narození a v jejich cestě životem i kariérou se dají nalézt určité paralely.
Grand Jeté – Stylový „otvírák” Tance Praha
Letošní ročník Mezinárodního festivalu Tanec Praha nese úctyhodné pořadové číslo 35. Jeho program je, jak jsme již za ta léta zvyklí, geograficky rozkročen přes celou Českou republiku.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
V Kralupech nad Vltavou proběhne premiéra inscenace EOT/Echoes of Time
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů