Proslulý londýnský dům tance Sadler’s Wells není třeba představovat. V nynějších neveselých časech postrádá své věrné diváky, stejně jako ostatní umělecké stánky.
Kristina Soukupová

MgA. Kristina Soukupová po absolvování jazykového gymnázia studovala Pedagogickou fakultu UK, specializace anglický jazyk – francouzský jazyk. V roce 2010 absolvovala magisterské studium taneční vědy na Katedře tance hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze.
Jako zpěvačka působila v koncertním oddělení Kühnova dětského sboru, se kterým se zúčastnila i zahraničních turné (koncert v newyorské Carnegie hall 2001) a hostování v operách uváděných na scéně Národního divadla v Praze, Státní Opery a v muzikálu Evita v divadle Spirála. Nyní působí jako sólová zpěvačka tanečního orchestru TOP Band Jana Smolíka. Vystupovala v Divadle Semafor ve hře J. Suchého "Sekta" a v jazzové opeře "Dobře placená procházka" (J.Suchý, J.Šlitr) v Národním divadle, kde v letech 2008 až 2013 také účinkovala na scene divadla Kolowrat v opeře o procesu s Miladou Horákovou "Zítra se bude..." (A. Březina, J. Nekvasil).
Od roku 2015 působí jako offstage vokalistka (muzikály “Mamma Mia”, “Ať žijí duchové!”, “Rocky” a “Popelka” v Kongresovém centru Praha, muzikál “Tarzan” v divadle Hybernia) a příležitostně jako vokalistka Marie Rottrové.
Publikovala v Kulturním týdeníku/čtrnáctideníku A2 a časopisech Taneční zóna a Svět a divadlo. Spolupracovala s Tancem Praha a v letech 2009-2012 byla členkou dramaturgické poroty festivalu Česká taneční platforma. V letech 2011-2014 byla členkou Taneční sekce dramaturgické rady Institutu umění – Divadelního ústavu.
Byla jednou ze zakládajících členek Tanečních aktualit v roce 2005.
Texty autora
Kdo se skrývá za SPOLKem?
Sešla jsem se ve virtuálním prostoru s představiteli uskupení SPOLK, které mě před podzimním uzavřením divadel zaujalo projektem S dovolením!, ač zatím pouze v podobě work-in-progress.
Rapture – Když se tělesná rezolutnost zarývá pod kůži
Tanečník a choreograf Jiří Bartovanec uvedl online na sklonku loňského roku kreaci Rapture, jež je jeho společným dílem, vytvořeným s dlouholetým kolegou z berlínského souboru Sascha Waltz & Guests Nicolou Masciou a light designerem Michalem HōRem.
Nová generace a Večer studentů HAMU – Mladé choreografické naděje se vrací
Nová divadelní sezóna se na začátku září ještě ani nestačila pořádně rozjet, avšak posluchači oboru choreografie katedry tance HAMU přes léto nezaháleli.
Light Underground – Vzhůru do sklepení podruhé
Letní program Galerie hlavního města Prahy v domě U Kamenného zvonu – Light Underground – se přehoupl do své druhé poloviny a s prvním srpnovým týdnem se i uzavřel.
Light Underground – Vzhůru do sklepení!
Galerie hlavního města Prahy si pro letošní léto připravila projekt, v němž propojuje tanec, světlo a zvuk spolu s geniem loci sklepení domu U Kamenného zvonu.
Eva Horáková: „Život je opravdu krásný v každém věku.“
Tanečnice a dlouholetá přední sólistka baletu Laterny magiky Eva Horáková oslavila v červenci významné životní jubileum.
Björk Ballet – Extravagance Arthura Pity
San Francisco Ballet, v čele s uměleckým šéfem Helgi Tomassonem, se snaží být velkým baletním tělesem, přinášejícím nejen ověřené tituly, ale i nová, neotřelá díla současných světových choreografů...
Elvíra Němečková: „Tanec byl pro mě vždy součástí života.“
V těchto dnech slaví krásné životní jubileum Elvíra Němečková, vedoucí Kyliánova tanečního centra a knihovny při HAMU, pedagožka, dramaturgyně, taneční teoretička a historička.
Stoic – Rapsodie v šedé
Belgicko-marocký umělec Sidi Larbi Cherkaoui, jeden z nejproslulejších umělců na poli současného tance poslední doby, rád spolupracuje s tanečními soubory po celém světě.
8 Minutes – Mezi nebem a zemí
Kdo někdy zavítal do Londýna, aby kromě Big Bena zhlédl i nějaká taneční představení, určitě nemohl minout divadlo Sadler´s Wells.
Portrait Wayne McGregor – Ostrý, progresivní i lehce únavný
Jelikož nám není v současné době dopřáno trávit čas v divadlech, jsme nuceni volit jiný způsob sledování tance – skrz obrazovku našich počítačů.
DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ
březen 2021
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 |
NEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Vlasta Schneiderová
Nenazvala bych to komentářem, je to jen doplnění, pro některé čtenáře, možná, zajímavých informací o Robertu Cohanovi.…Zemřel průkopník současného tance Sir Robert Cohan. Bylo mu 95 let
Roman Vašek
Škoda že svůj názor nedokážete podepsat svým celým pravým jménem.Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Jeanette
Doporučuji panu Vaškovi. Věnovat se práci v Divadelním ústavu kam patří. Nemá cenu posílat recenze na vše, čemu…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Zdeněk Prokeš
Úvodem bych chtěl moc poděkovat Monice Rebcové za připomenutí velké osobnosti světového tance a choreografie A. Aileyho…Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Milan Petrasek
Byl jsem svého času zaměstnán ve státní instituci ve které jsem mohl sledovat dlouholetý proces zeštíhlování sociálních…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Roman Vašek
Už nějaký ten rok mám problém vyznat se v některých pracovních pozicích v Národním divadle. Občas dumám, proč se tahle…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Vít Dvořák
Hodně ubohý komentář...Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové