Registrace

Kritici a umělci

Vypadá to, že se v uměleckém diskurzu poslední dobou hojně probírá téma taneční kritiky. Jaký je či jaký by měl být její účel? Nakolik si může dovolit být subjektivní, nakolik je schopna být objektivní? Jak se dotýká umělců a kdo je oprávněný k tomu, aby určil míru kompetence jejího autora? A tak dále. Díky probíhající diskuzi jsem se chtěl zamyslet nad taneční kritikou obecně. Jako člověk zabývající se více či méně zdatně tancem i slovem jsem dospěl k tomuto: tím, že někdo reaguje, uznává mou existenci. Nastavuje mi zrcadlo, jakkoliv zkreslující, stále nabízející odraz.

Filip Staněk. Foto: Petr Kurečka.
Filip Staněk. Foto: Petr Kurečka.

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.