Filip Staněk

Filip Staněk

Filip Staněk vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obory tanec a herectví. Pět let působil v baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a zároveň jako pedagog na konzervatoři i na volné noze. Dva roky žil v Monaku, kde pracoval jako trenér a psal povídky na svých internetových stránkách. Od roku 2017 je členem tanečního souboru 420PEOPLE, certifikovaným trenérem v 3D Fitness Academy a tanečním pedagogem na volné noze. V roce 2018 založil svůj pedagogický koncept smart body. Více informací na www.filipstanek.cz.


Texty autora

Žaluji!

Divadla zejí poloprázdnotou a ještě se na vlastní destrukci podílejí. Následují přece nařízení, zněla by obhajoba; stejně se hájil u soudu i nacista Eichmann. 

Divadelní pověry

Vždycky jsem rád zlobil starší kolegy tím, že jsem na nakopnutí „zlom vaz“ před představením odpovídal „díky“. To je totiž v divadelním světě od nepaměti zakázáno.

Krásná zbytečnost tance

Narážím na tanečních webech na články, ve kterých se relativizuje, jestli je podstatou tance pohyb, a pročítám debaty, kde se zcela vážně diskutuje o tom, zda je v tanečním představení nutno tančit.

Tanec za každou cenu?

„Nesnesete-li samotu, možná že ostatní taky nudíte,“ napsal Oscar Wilde. Taky říkal, že život je naším největším uměleckým dílem.

Kant v hledišti

I vloni jsem, jako každý rok, odjel na vánoční svátky za svou ženou do Monaka. Tančí v tamním baletním souboru a bramborový salát jsem chystal já, v tomto období totiž pravidelně zkoušejí novou premiéru.

Velký šéf

Společenskému dění se spíše vyhýbám, jednou za čas se ale přihodí, že se ocitnu mezi kolegy tanečníky z kamenných divadel.

Kritici a umělci

Vypadá to, že se v uměleckém diskurzu poslední dobou hojně probírá téma taneční kritiky. Jaký je či jaký by měl být její účel?

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE