Filip Staněk

Filip Staněk

Filip Staněk vystudoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, obory tanec a herectví. Pět let působil v baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a zároveň jako pedagog na konzervatoři i na volné noze. Dva roky žil v Monaku, kde pracoval jako trenér a psal povídky na svých internetových stránkách. Od roku 2017 je členem tanečního souboru 420PEOPLE, certifikovaným trenérem v 3D Fitness Academy a tanečním pedagogem na volné noze. V roce 2018 založil svůj pedagogický koncept smart body. Více informací na www.filipstanek.cz.


Texty autora

Krásná zbytečnost tance

Narážím na tanečních webech na články, ve kterých se relativizuje, jestli je podstatou tance pohyb, a pročítám debaty, kde se zcela vážně diskutuje o tom, zda je v tanečním představení nutno tančit.

Tanec za každou cenu?

„Nesnesete-li samotu, možná že ostatní taky nudíte,“ napsal Oscar Wilde. Taky říkal, že život je naším největším uměleckým dílem.

Kant v hledišti

I vloni jsem, jako každý rok, odjel na vánoční svátky za svou ženou do Monaka. Tančí v tamním baletním souboru a bramborový salát jsem chystal já, v tomto období totiž pravidelně zkoušejí novou premiéru.

Velký šéf

Společenskému dění se spíše vyhýbám, jednou za čas se ale přihodí, že se ocitnu mezi kolegy tanečníky z kamenných divadel.

Critics and Artists

As is seems, there’s been a growing discourse on the issue of dance criticism recently. What purpose does (or should) dance criticism serve?

Kritici a umělci

Vypadá to, že se v uměleckém diskurzu poslední dobou hojně probírá téma taneční kritiky. Jaký je či jaký by měl být její účel?

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

červen 2020

Po Út St Čt So Ne
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE