Balet v kině Spící krasavice z Královského baletu v Londýně již tento čtvrtek
zprávy
Spící krasavice patří do kmenového repertoáru Královského baletu. Současná verze (2006) je rekonstrukcí verze z roku 1946, jíž byla slavnostně znovuotevřena budova opery Covent Garden po poválečné rekonstrukci (1946). Inscenace je světově unikátní, jejím podkladem byla předválečná verze Ruských Baletů Sergeje Ďagileva, která vycházela z originální Petipovy partitury (1890) vyvezené z Ruska během bolševické revoluce. „Londýnská verze se ze všech světových inscenací nejvíce blíží slavnému Petipovu historickému originálu.“ říká Lucie Rozmánková, koordinátorka baletních přenosů Aerofilms.
V Čajkovského melodické hudbě ožívají krásné valčíky, tanec dobré Šeříkové víly, zlé víly Carabosse, ale i dalších pohádkových bytostí, jako Briliantové víly, Safírové víly, Kocoura v botách, Červené karkulky, či Modrého ptáka. Spící krasavice, balet typický pro rukopis svého choreografa Mária Petipy, je podívanou pro celou rodinu.
V hlavních rolích uvidíme absolventy Královské baletní školy Lauren Cuthbertson a Sergeje Polunina. Role princezny Aurory je jednou z technicky nejnáročnějších v klasickém repertoáru. Lauren Cuthbertson se po ukončení Královské baletní školy vypracovala brzy ze sboru na první sólistku. Cesta Sergeje Polunina do Královského baletu byla téměř pohádková. Jako talentované dítě svobodné matky z Ukrajiny získal v Londýně stipendium a po absolutoriu se vypracoval na prvního sólistu.
Královský balet v Londýně je jedním z nejlepších baletních souborů současnosti. Jeho uměleckou ředitelkou je Monica Mason. Jeho kořeny jsou předválečné, královský přídomek mu byl udělen britskou královnou v roce 1956. Otcem jeho typicky anglického elegantního a zároveň briskního stylu je Sir Fryderyk Ashton (1904 – 1988).
O projektu Balet v kině Přímé přenosy baletů kombinují taneční umění s nejmodernějšími technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. Prvním přenosem byl složený večer Les Ballets Russes z Pařížské opery v roce 2009. V současnosti na projektu participuje více než 20 kin v České a Slovenské republice. Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?