Balet v kině Spící krasavice z Královského baletu v Londýně již tento čtvrtek
zprávy
Spící krasavice patří do kmenového repertoáru Královského baletu. Současná verze (2006) je rekonstrukcí verze z roku 1946, jíž byla slavnostně znovuotevřena budova opery Covent Garden po poválečné rekonstrukci (1946). Inscenace je světově unikátní, jejím podkladem byla předválečná verze Ruských Baletů Sergeje Ďagileva, která vycházela z originální Petipovy partitury (1890) vyvezené z Ruska během bolševické revoluce. „Londýnská verze se ze všech světových inscenací nejvíce blíží slavnému Petipovu historickému originálu.“ říká Lucie Rozmánková, koordinátorka baletních přenosů Aerofilms.
V Čajkovského melodické hudbě ožívají krásné valčíky, tanec dobré Šeříkové víly, zlé víly Carabosse, ale i dalších pohádkových bytostí, jako Briliantové víly, Safírové víly, Kocoura v botách, Červené karkulky, či Modrého ptáka. Spící krasavice, balet typický pro rukopis svého choreografa Mária Petipy, je podívanou pro celou rodinu.
V hlavních rolích uvidíme absolventy Královské baletní školy Lauren Cuthbertson a Sergeje Polunina. Role princezny Aurory je jednou z technicky nejnáročnějších v klasickém repertoáru. Lauren Cuthbertson se po ukončení Královské baletní školy vypracovala brzy ze sboru na první sólistku. Cesta Sergeje Polunina do Královského baletu byla téměř pohádková. Jako talentované dítě svobodné matky z Ukrajiny získal v Londýně stipendium a po absolutoriu se vypracoval na prvního sólistu.
Královský balet v Londýně je jedním z nejlepších baletních souborů současnosti. Jeho uměleckou ředitelkou je Monica Mason. Jeho kořeny jsou předválečné, královský přídomek mu byl udělen britskou královnou v roce 1956. Otcem jeho typicky anglického elegantního a zároveň briskního stylu je Sir Fryderyk Ashton (1904 – 1988).
O projektu Balet v kině Přímé přenosy baletů kombinují taneční umění s nejmodernějšími technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. Prvním přenosem byl složený večer Les Ballets Russes z Pařížské opery v roce 2009. V současnosti na projektu participuje více než 20 kin v České a Slovenské republice. Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
Komunikace – staronová potřeba oboru?
úhel pohledu -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
S Miladou Borovičkovou o festivalu TANEC VALMEZ: „Jsme pyšní na uvádění zahraničních premiérových choreografií v Česku.“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 12 dny
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 19 dny
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
před 20 dny
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 23 dny
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá