Doprovodný program desátého ročníku Rezidence pro choreografy
zprávy
Účastníci přijíždí na rezidenci s vlastním projektem, který chtějí v rámci pobytu za pomoci zkušeného umělce („kouče“) rozvíjet. Cílem rezidence není ani formování tanečníků ani estetický aspekt projevu, ale získat pro vlastní tvorbu nový pohled, prostor a možnost prohloubit její osobité prvky či hledat další cesty vyjádření uměleckého záměru. Celá rezidence je koncipována jako dialog mezi choreografy a kouči, kteří je v práci vedou.
Doprovodný program v podobě open class, choreografického fóra a work in progress mohou návštěvníci absolvovat buď celý nebo si vybrat jen část, která jim vyhovuje. „My samozřejmě doporučujeme udělat si čas a zažít všechny složky doprovodného programu. Je to koncipováno tak, aby si na své přišlo tělo i duše. Na trénincích blíže poznáte styl jednotlivých koučů, v rámci fóra si poslechnete jejich vstupy a můžete s nimi diskutovat a zeptat se jich na to, co vás zajímá, a na závěrečném představení pak uvidíte výsledky práce z celé rezidence. Opět jsme vybrali deset skvělých účastníků, a tak bude i work in progress na velmi vysoké úrovni a bude určitě na co koukat, sami se těšíme na výsledky společné práce pozvaných hvězd a choreografů, které jsme dlouho vybírali z více jak třiceti zájemců,“ shrnuje tradiční projekt ředitelka Centra choreografického rozvoje, Marie Kinsky a dodává, že účast na celém programu rozhodně není podmínkou.
Vybraní uchazeči budou pracovat a návštěvníci doprovodného programu mají příležitost potkat se s Jeanem Gaudinem, francouzským choreografem, představitelem generace enfant terrible francouzského současného tance, který má velké zkušenosti s přípravou choreografií od filmu a hudebních produkcí až po pařížskou Operu. Jean Gaudin má navíc vzdělání i v oblasti koučování. Dále se mohou všichni těšit na Jeana–Christopha Paré, tanečníka, choreografa, analytika a pozorovatele. Jako generální inspektor tanečního oddělení francouzského ministerstva kultury a ředitel francouzské státní konzervatoře je Jean–Christophe Paré jakýmsi divákem vývoje tanečního oboru a vývoje práce mnoha současných tanečních a choreografických osobností. Třetím „koučem“ bude Rivca Rubin, průkopnice uměleckého koučování, která se specializuje především na "Body-Mind Centering" a jejíž schopnost vést umělecký proces už pomohla mnoha tvůrcům i skupinám.
OPEN CLASS: 17. – 24. 8., 9:30 – 11:00 Studio ALTA
17. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
18. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
19. 8. Jean Gaudin
21. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
22. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
23. 8. Rivca Rubin
CHOREOGRAFICKÉ FÓRUM: 20. 8., 15:00 Studio ALTA
Jean-Christophe Paré: Vzhled, který tvoří aneb vnímání těla a prostoru
Rivca Rubin: Jazyk: co umělcům pomáhá a co brání v osobním i profesním rozvoji
Markéta Fantová: Scénografie v dramaturgii
WORK IN PROGRESS V NÁRODNÍ GALERII: 23. 8., 15:30 Veletržní palác
SLAVNOSTNÍ WORK IN PROGRESS: 24. 8., 19:30 Sudio ALTA
Zdroj: SE.S.TA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze -
YUTORI – Tancem o minimalismu, respektu a pokoře
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 3 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 5 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 5 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 32 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 39 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů