
Účastníci přijíždí na rezidenci s vlastním projektem, který chtějí v rámci pobytu za pomoci zkušeného umělce („kouče“) rozvíjet. Cílem rezidence není ani formování tanečníků ani estetický aspekt projevu, ale získat pro vlastní tvorbu nový pohled, prostor a možnost prohloubit její osobité prvky či hledat další cesty vyjádření uměleckého záměru. Celá rezidence je koncipována jako dialog mezi choreografy a kouči, kteří je v práci vedou.
Doprovodný program v podobě open class, choreografického fóra a work in progress mohou návštěvníci absolvovat buď celý nebo si vybrat jen část, která jim vyhovuje. „My samozřejmě doporučujeme udělat si čas a zažít všechny složky doprovodného programu. Je to koncipováno tak, aby si na své přišlo tělo i duše. Na trénincích blíže poznáte styl jednotlivých koučů, v rámci fóra si poslechnete jejich vstupy a můžete s nimi diskutovat a zeptat se jich na to, co vás zajímá, a na závěrečném představení pak uvidíte výsledky práce z celé rezidence. Opět jsme vybrali deset skvělých účastníků, a tak bude i work in progress na velmi vysoké úrovni a bude určitě na co koukat, sami se těšíme na výsledky společné práce pozvaných hvězd a choreografů, které jsme dlouho vybírali z více jak třiceti zájemců,“ shrnuje tradiční projekt ředitelka Centra choreografického rozvoje, Marie Kinsky a dodává, že účast na celém programu rozhodně není podmínkou.
Vybraní uchazeči budou pracovat a návštěvníci doprovodného programu mají příležitost potkat se s Jeanem Gaudinem, francouzským choreografem, představitelem generace enfant terrible francouzského současného tance, který má velké zkušenosti s přípravou choreografií od filmu a hudebních produkcí až po pařížskou Operu. Jean Gaudin má navíc vzdělání i v oblasti koučování. Dále se mohou všichni těšit na Jeana–Christopha Paré, tanečníka, choreografa, analytika a pozorovatele. Jako generální inspektor tanečního oddělení francouzského ministerstva kultury a ředitel francouzské státní konzervatoře je Jean–Christophe Paré jakýmsi divákem vývoje tanečního oboru a vývoje práce mnoha současných tanečních a choreografických osobností. Třetím „koučem“ bude Rivca Rubin, průkopnice uměleckého koučování, která se specializuje především na "Body-Mind Centering" a jejíž schopnost vést umělecký proces už pomohla mnoha tvůrcům i skupinám.
OPEN CLASS: 17. – 24. 8., 9:30 – 11:00 Studio ALTA
17. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
18. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
19. 8. Jean Gaudin
21. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
22. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
23. 8. Rivca Rubin
CHOREOGRAFICKÉ FÓRUM: 20. 8., 15:00 Studio ALTA
Jean-Christophe Paré: Vzhled, který tvoří aneb vnímání těla a prostoru
Rivca Rubin: Jazyk: co umělcům pomáhá a co brání v osobním i profesním rozvoji
Markéta Fantová: Scénografie v dramaturgii
WORK IN PROGRESS V NÁRODNÍ GALERII: 23. 8., 15:30 Veletržní palác
SLAVNOSTNÍ WORK IN PROGRESS: 24. 8., 19:30 Sudio ALTA
Zdroj: SE.S.TA
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií