Doprovodný program desátého ročníku Rezidence pro choreografy
zprávy
Účastníci přijíždí na rezidenci s vlastním projektem, který chtějí v rámci pobytu za pomoci zkušeného umělce („kouče“) rozvíjet. Cílem rezidence není ani formování tanečníků ani estetický aspekt projevu, ale získat pro vlastní tvorbu nový pohled, prostor a možnost prohloubit její osobité prvky či hledat další cesty vyjádření uměleckého záměru. Celá rezidence je koncipována jako dialog mezi choreografy a kouči, kteří je v práci vedou.
Doprovodný program v podobě open class, choreografického fóra a work in progress mohou návštěvníci absolvovat buď celý nebo si vybrat jen část, která jim vyhovuje. „My samozřejmě doporučujeme udělat si čas a zažít všechny složky doprovodného programu. Je to koncipováno tak, aby si na své přišlo tělo i duše. Na trénincích blíže poznáte styl jednotlivých koučů, v rámci fóra si poslechnete jejich vstupy a můžete s nimi diskutovat a zeptat se jich na to, co vás zajímá, a na závěrečném představení pak uvidíte výsledky práce z celé rezidence. Opět jsme vybrali deset skvělých účastníků, a tak bude i work in progress na velmi vysoké úrovni a bude určitě na co koukat, sami se těšíme na výsledky společné práce pozvaných hvězd a choreografů, které jsme dlouho vybírali z více jak třiceti zájemců,“ shrnuje tradiční projekt ředitelka Centra choreografického rozvoje, Marie Kinsky a dodává, že účast na celém programu rozhodně není podmínkou.
Vybraní uchazeči budou pracovat a návštěvníci doprovodného programu mají příležitost potkat se s Jeanem Gaudinem, francouzským choreografem, představitelem generace enfant terrible francouzského současného tance, který má velké zkušenosti s přípravou choreografií od filmu a hudebních produkcí až po pařížskou Operu. Jean Gaudin má navíc vzdělání i v oblasti koučování. Dále se mohou všichni těšit na Jeana–Christopha Paré, tanečníka, choreografa, analytika a pozorovatele. Jako generální inspektor tanečního oddělení francouzského ministerstva kultury a ředitel francouzské státní konzervatoře je Jean–Christophe Paré jakýmsi divákem vývoje tanečního oboru a vývoje práce mnoha současných tanečních a choreografických osobností. Třetím „koučem“ bude Rivca Rubin, průkopnice uměleckého koučování, která se specializuje především na "Body-Mind Centering" a jejíž schopnost vést umělecký proces už pomohla mnoha tvůrcům i skupinám.
OPEN CLASS: 17. – 24. 8., 9:30 – 11:00 Studio ALTA
17. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
18. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
19. 8. Jean Gaudin
21. 8. Jean-Christophe Paré (analýza těla v pohybu)
22. 8. Marie Kinsky (Feldenkreisova metoda)
23. 8. Rivca Rubin
CHOREOGRAFICKÉ FÓRUM: 20. 8., 15:00 Studio ALTA
Jean-Christophe Paré: Vzhled, který tvoří aneb vnímání těla a prostoru
Rivca Rubin: Jazyk: co umělcům pomáhá a co brání v osobním i profesním rozvoji
Markéta Fantová: Scénografie v dramaturgii
WORK IN PROGRESS V NÁRODNÍ GALERII: 23. 8., 15:30 Veletržní palác
SLAVNOSTNÍ WORK IN PROGRESS: 24. 8., 19:30 Sudio ALTA
Zdroj: SE.S.TA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?