Navzdory nucenému posunutí termínu a zrušení podstatné části původního programu letošní ročník festivalu Fun Fatale představí plánovanou preformance MATMO italské artistky Eleonory Dall'Asty. „Na jedné straně kladky je uvázaná akrobatka, na druhé hromada různě dlouhých a těžkých trubek a tyčí, pomocí jejichž protiváhy se artistka dostává do vzduchu a využívá jejich váhy ke vzdušnému tanci. Pohybový výzkum je v současném novocirkusovém světě diskutované téma, které, ač to nebylo prvotním plánem, letošní Fun Fatale reflektuje téměř ve všech inscenacích,“ láká diváky umělecká ředitelka Eliška Brtnická. Kromě Prahy, kde se performance uskuteční v prostorách Veletržního paláce, se na MATMO mohou těšit také diváci v Jihlavě. Tam Eleonora Dall'Asta povede také týdenní masterclass techniky contra-weight s objektem zakončený veřejnou prezentací.
Autorský projekt Elišky Brtnické Hang Out, který zkoumá využití architektonických a technických prvků budov pro akrobatický pohyb, položí divákům v obou městech hned několik otázek. Trávíme ještě čas venku tak, jako když jsme byli malí? Co je povolené a co už ne? Bezpečí se stalo mantrou dnešní doby, ale nechybí nám to chvění, pocit strachu, kvůli němuž pak skočíme třeba s padákem? „Původně mi šlo jen o to, najít ve veřejném prostoru místa k zavěšení se, abych nepotřebovala svojí cirkusovou hrazdu. Později jsem dospěla k drobné dokumentární tvorbě, kdy jsem začala sbírat rozhovory s rodiči mých kolegyň o tom, jak v dětství trávili volný čas. Ve spolupráci s dramaturgyní Viktorií Knotkovou tak vznikla audio walk performance, která se odehrává na mostech, římsách a žebřících doplněná nahrávkami na téma překonávání hranic a strachu rodičů pouštět děti samotné ven,“ doplňuje Brtnická.
Cestou pohybové laboratoře se vydal také soubor Cie Pieds Perchés, který v rámci pražské části festivalu poprvé uvede projekt OK(N)o šitý přímo na míru vysočanskému Studiu Prám. Morgane Widmer a Stéphanie N'Duhirahe se v něm spolu s přizvanými hosty zaměří na ztenčování hranic mezi soukromým a veřejným prostorem v závislosti na rozvoji nových technologií. Kde končí svoboda a jak se posunují limity důvěrnosti komunikací na sociálních sítích? Za pomoci nového cirkusu, fyzického divadla a tance se v doprovodu živé hudby performerky pokusí znovu najít místo pro individuální svobodu člověka.
V obou městech se diváci mohou těšit na mladou krev české novocirkusové scény v absolventském představení artistky působící v souboru Cink Cink Cirk Zuzany Drábové. Sólová incenace 7CIHEL zavede diváky do poetického světa kouzel, klaunérie a flamenka, kde hlavní roli hrají španělské rytmy a proměna dívky v ženu.
Zájemcům o vzdušnou akrobacii festival nabídne třídenní workshop na šálách a laně vedený Stéphanií N'Duhirahe. Nebude chybět ani představení pro děti, tentokrát na scéně Fun Fatale přistanou Letkyně v podání artistek ze souboru Holektiv.
Zdroj: Fun Fatale
Festival Fun Fatale uvede tři zbrusu nové inscenace, jedna z nich se odehrává na střeše
9. ročník mezinárodního festivalu současného cirkusu Fun Fatale nabídne ve dnech 10. září až 7. října 2020 sérii akrobatických premiér v podání výhradně ženských interpretek. Poprvé se divákům v Praze i Jihlavě představí panamská artistka Eleonora Dall'Asta, která pro vzdušný tanec využívá netradiční techniku protiváhy objektu. Těšit se můžete na site-specific performance s prvky dokumentu v podání české artistky Elišky Brtnické, čerstvé absolventské představení Zuzany Drábové propojující tanec a pohybové divadlo se vzdušnou akrobacií a chybět nebude ani česko-švýcarský soubor Cie Pieds Perchés. Hlavní program festivalu doplní workshopy vzdušné akrobacie a představení pro děti. Kromě Klubu Mlejn se vybrané inscenace uskuteční na dalších místech v Praze, poté se festival přesune do Jihlavy. Novinkou letošního ročníku je volný vstup na většinu představení.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří