Festival ProART v plném proudu
zprávy
Ve čtvrtek se znovu představí svou pohybovou instalaci Veritable Vicissitudes Pauline Jennings a Seanem Clute. Martin Dvořák z Company ProART představí v premiéře choreografii Brotherhood. Nový kus Company ProART volně navazující na sociálně-taneční reflexi české a slovenské společnosti Reality Boulevard, inspirovaný "nadčasovou básní" S. K. Neumanna v přednesu národní umělkyně Jiřiny Švorcové: "Já, národ český, jsem příliš brzy vystřízlivěl z krásného snu o kvetoucí zahradě, kde svoboda, bratrství a mír tančily jako dívčin veselý vír a kde se spravedlnosti dostalo mně a každému z mých." /Žalm z roku 1919/. Účinkují Irene Bauer, Lenka Kolářová, Mirka Prokešová a Jana Ryšlavá. „Je až k neuvěření, jak aktuální může být téměř stoletá poezie a jak paradoxní a relativní je doba a její umělci. Tato choreografie je odrazem doby, ponechám ale na divákovi, o kterou dobu se vlastně jedná,“ říká Dvořák.
22. července bude nejprve jako gala studentů uveden program Improvizace v prostoru, kde budou mít účastníci možnost předvést ukázky ze své týdenní práce v uměleckých ateliérech tance, herectví, fotografie a beatboxu. Následovat bude výsledek searching projektu Contact-Communication-Touch (projekty Rafaela Valdiviesa a Petera Strenáčika). Po dobu jednoho týdne vznikaly na tělo festivalovým studentům tzv. hledací projekty v disciplínách – tanec (Rafael Valdivieso) a zpěv (Peter Strenáčik). Výsledky této intenzivní práce budou poprvé a naposledy uvedeny v tomto večeru. Letos se tyto projekty vzájemně prolnou a tematicky sjednotí motivem hledání kontaktu, komunikace a doteku v našich životech.
Program uzavře choreografie Felixe Dumerila (CH) pro Company ProART Bon vieux temps, veselý taneční příběh o nostalgii, nenaplněných snech a lidském chování ve „vyšších“ sociálních vrstvách. Čtyři ženské hrdinky se zdají být lapeny svými vzpomínkami na staré „dobré“ časy stejně jako konzervativní mocí své vůdkyně. Falešná vzájemná harmonie se bortí v momentu, kdy se jedna z nich snaží uprchnout z kolektivu. Tento okamžik znamená pro všechny novou neočekávanou konstelaci. Tančí Lenka Kolářová, Alena Pajasová, Mirka Prokešová a Jana Ryšlavá.
Představení se konají na adrese Stadion, Kounicova 685/20, Brno. Více na www.proart-festival.cz Zdroj: ProART
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr