Inscenace Tanecbook zpět na Nové scéně

Inscenace Tanecbook zpět na Nové scéně

Inscenace Tanecbook zpět na Nové scéně

Na Nové scéně Národního divadla se 16. dubna uskuteční repríza inscenace souboru Pop Balet s názvem Tanecbook. Poslední autorské představení Majky Piskořové Veselé pojednává o virtuální realitě, nereálných vztazích a problémech současné internetové společnosti. Pop Balet vypráví v inscenaci Tanecbook pět příběhů na aktuální téma virtuálního života na facebooku. Mladí lidé procházejí hledáním své vlastní identity, smyslu života, formují se, dospívají, hledají své místo. Prostřednictvím internetu se v touze po spřízněné duši mohou velice lehce ztratit a nenávratně poškodit svůj budoucí život, zároveň lidé, kteří se sociálními sítěmi nechtějí mít nic společného, jsou jistým způsobem od uživatelů sítí izolováni. Tanecbook na tyto problémy ukazuje a chce přimět diváka k zamyšlení. Prostřednictvím emocí, které divák může s tanečníky prožívat, probudit nonverbální komunikaci, která má mnohem hlubší dopad na podvědomí diváka než ta verbální.
Desítky přátel na síti a tíživá samota čtyř stěn osvětlených modrou září blikajícího monitoru počítače. Virtuální realita, ve které se lidé dobrovolně nechají chytit do nekonečné sítě sítí. Věří, že svět, od kterého je dělí pouze jedno správně zadané heslo, je místem jejich vítězství. Vítězím nad sebou samým – odhazuji svůj stud, překračuji své fobie, jsem nezranitelný, jsem silný – stačí jedno bezvýznamné kliknutí, potvrzeno, souhlasím a mé nové „já“ je na světě. Den za dnem dobrovolně hrajeme ruskou ruletu a čekáme na chvíli, kdy naším virtuálním mozkem proletí žhavá kulka napěchovaná fotkami z dovolených, zdí plnou vzkazů a nekonečným sdílením všeho, co má zůstat skryto. Přijde chvíle, v níž naše virtuální „já“ vystřelí a náš skutečný život zůstane ležet v kaluži krve. Němé obecenstvo přihlíží a zvednuté palce se pomalu otáčí směrem dolů. „Ave, Facebook, morituri te salutant.“ Nezbývá než se znovu postavit, nadechnout a vzkřísit své reálné „já“. Uvědomit si, kdo jsem, kam patřím, v co věřím. Toužit po nekonečnosti, nesmrtelnosti, smyslu života, po životním poslání, po naplnění, po lásce,“ vysvětluje autorka a choreografka Majka Piskořová Veselá.
Hlavním posláním souboru Pop Balet a Majky Piskořové Veselé je propagace tanečního umění mezi širokou veřejnost. Proto představení není podle jejích slov depresivní, ale snaží se hledat cestu k opravdovému reálnému žití.
Na Nové scéně ND bude k vidění 16. dubna a 18. června od 19.00 (pro studenty od 10.00) hodin. Vstupenky jsou k dispozici na pokladně NS a v síti Ticketportal. Pop Balet je mladý soubor, který vstupuje do profesionálního světa tance. Tanečníci, kteří se vesměs s tancem seznámili ve škole InDance, jsou zároveň studenty Tanečního centra Praha – konzervatoře a v roce 2013 završí studium absolutoriem. Kromě umělecké vedoucí Majky Piskořové Veselé se na jejich vzdělávání podílejí Václav Janeček, Pavla Šmerdová, Vlasta Schneiderová a další pedagogové. Tanečníci mají možnost pravidelně pracovat se zahraničními pedagogy, jednak v rámci stáže Tanec bez hranic, jednak během školního roku (Michele Oliva, Terry Beeman, Joshua Pelatzky, Florence Meregalli) a nastudovat jejich choreografie (Versailles – Florence Meregalli; Together, Side Of The Track – Michele Oliva). Choreografka inscenace Tanecbook Majka Piskořová Veselá je hlavní postavou a uměleckou vedoucí taneční školy InDance a souborů Pop Balet. Od dětství vyrůstala v tanečním prostředí, v souboru své matky Věry Veselé. Po absolvování oboru rehabilitace na Střední zdravotnické škole odjela studovat jazzový a moderní tanec do zahraničí. Setkala se s předními choreografy a pedagogy (např. s Michele Assaf, Stevem La Chance, Terrym Beemanem, Miou Michaels, Christopherem Hugginsem), domů se vrátila s rozhodnutím zprostředkovat co největšímu počtu zájemců o tanec – tanečníkům i divákům – stejné emoce, radost a naplnění z tance, jaké v zahraničí zažívala sama. Založila taneční školu InDance, kterou rozvíjí a ve které vychovává nejmladší tanečníky. Metodika její výuky vychází ze studia rehabilitace, moderního jazzového tance a ze zkušeností ze zahraničních tanečních škol. Je autorkou množství projektů a choreografií souborů Pop Balet (např. Boguro, 2005; Individuality, 2006; Genesis, 2008; Osobnění, IndepenDance, 2009; turné Olgy Lounové, 2012), za které získala řadu ocenění. Své taneční vzdělání si rozšířila absolutoriem na konzervatoři Taneční centrum Praha. Na Tanci bez hranic 2011 obdržela stipendium do Broadway Dance Center v New Yorku, kde v únoru 2012 absolvovala taneční stáž. V současné době se plně věnuje choreografické práci se souborem Pop Balet. Zdroj: Pop Balet

Témata článku

Tanec